جلسه هیئت رئیسه با کارکنان برگزار شد

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۱۷:۲۶ کد : ۲۸۱۳ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۲۱۱۹
جلسه هیئت رئیسه با کارکنان برگزار شد


نخستین جلسه اعضای هیئت رئیسه با کارکنان پژوهشگاه در آخرین روز اردیبهشت 91 برگزار شد.در این جلسه که دکتر آیت اللهی،دکتر یوسفی فر و دکتر جنیدی حضور داشتند،پس از سخنرانی دکتر آیت اللهی،کارکنان حاضر در جلسه سوالات خود در حوزه های مختلف را به صورت مکتوب و شفاهی مطرح کردند.

دکتر آیت اللهی با تاکید بر ضرورت تشکیل منظم و ماهیانه چنین جلساتی،از تلاش برای تنظیم تقویم اختصاصی فعالیت های پژوهشگاه در سال 91 خبر داد و با ارائه گزارشی مقایسه ای از فعالیت های انجام شده در سال 90 با سال های قبل گفت:«در همه حوزه ها رشد چشم گیر و مناسبی داشته ایم.آمار ها در زمینه انتشار کتاب و مقالات،برگزاری جلسات سخنرانی،نشست های علمی،درس گفتارها ،کارگاه ها،انتشار مقالات و ... رشد داشته است.مثلا سال 89، 50 عنوان کتاب منتشر شده،که این عدد در سال 90 به 88 عنوان رسیده است.ان شاالله قصد داریم به زودی به رقم هر دو روز یک کتاب برسیم.همچنین وضعیت انتشار مجلات پژوهشگاه بسیار امیدوار کننده است.الان یک پانزدهم تمام مجلات علمی کشور در پژوهشگاه منتشر می شود و هدف ما معرفی پژوهشگاه به عنوان مرجعیت مجلات علوم انسانی کشور است.»

رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با تاکید بر اینکه همه این موفقیت ها حاصل زحمات همه همکاران در بخش های مختلف است،مورد توجه قرار گرفتن پژوهشگاه از سوی مقام معظم رهبری و دیدار شورای بررسی متون با رئیس جمهور را از دیگر اتفاقات مهم دانست.

دکتر آیت اللهی همچنین از تغییر ساختار پژوهشگاه در آینده نزدیک خبر داد و گفت:«کارهای مقدماتی برای رسیدن تعداد پژوهشکده ها به عدد 12 همراه با همه گروه های آموزشی لازم انجام شده و اکنون منتظر مصوبات نهایی و ابلاغ آنها هستیم.به این ترتیب پژوهشگاه همه  حوزه های علوم انسانی را پوشش خواهد داد.

وی در ادامه تلاش برای بین المللی شدن و حضورموثر و مفید در فضای مجازی را دو راهبردی مهم پژوهشگاه در سال جاری عنوان کرد و افزود:«از همه همکاران می خواهم همانگونه که برای تحقق سایر اهداف پژوهشگاه تلاش کرده اند،تحقق این دو هدف مهم را هم در نظر گرفته،برای اجرائی شدن آنها نظر بدهند و تلاش کنند.»

دکتر آیت اللهی همچنین افزایش جذب بودجه خارج از پژوهشگاه را از دیگر نقاط قوت سال 90 ارزیابی کرد و خواستار توجه همه بخش ها به این موضوع در ادامه فعالیت های سال جاری شد.

در ادامه این جلسه اعضای هیئت رئیسه و کارکنان درباره بخشی از مسائل جاری داخلی واداری مانند راه اندازی ساختمان جدید،فروش برخی املاک پژوهشگاه برای گسترش فعالیت ها،تلاش واحد حقوقی برای بازگردادن اموال پژوهشگاه که از سال های قبل در تصرف بخش های دیگر بوده،دورکاری،تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و قرارداری  و ... بحث و تبادل نظر کردند.

 

فایل های ضمیمه

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :