دیدار اعضای شورای بررسی متون با رئیس جمهور

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۱۵:۰۵ کد : ۲۶۳۸ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۱۹۸۳
<p class="title aa" style="text-align: right;">رییس جمهور در جلسه شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی:جامعه بشری امروز برای رسیدن به نقطه مطلوب نیازمند اندیشه و نظریه متعالی است...</p> <p class="title aa" style="text-align: right;"></p>
دیدار اعضای شورای بررسی متون با رئیس جمهور
رئیس و اعضای شورای بررسی متون با رئیس جمهور دیدار و گفتگو کردند.در این دیدار که عصر پنج شنبه 14 اردیبهشت برگزار شد،تعدادی از اعضای شورای بررسی متون و رئیس جمهور دیدگاه های خود را درباره مباحث مهم حوزه علوم انسانی مطرح کردند.دکتر محمود احمدی نژاد در این جلسه به موضوع نقد خوب و اینکه ما برای این کار نیازمند معیار هستیم اشاره کرد و، گفت: کسی که نقد می‌کند باید ابتدا در خصوص جامعه و انسان پیرامون خود، شناخت و نظریه جامع و متعالی‌تری داشته باشد تا بتواند براساس آن نظریه و اندیشه، دیگران را نقد کند.

رییس جمهور با اشاره به این نکته که اصولاً در فضای انفعال نمی‌توان شاهد اثرگذاری بود، اظهار داشت: اینکه دیگران کار کنند و ما نقد کنیم کار درستی نیست، زیرا آن کسی که کار می‌کند، جلوتر از نقدکننده است، از این‌رو اگر در جهان می‌خواهیم تأثیرگذار و پیش‌رو باشیم و جامعه بشری را به نقطه مطلوب برسانیم نیازمند نظریه منسجم جهت معرفی انسان و ترسیم آینده مطلوب برای او می‌باشیم.

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه در حال حاضر غرب یکی از کانونهای تولید اندیشه در جهان می‌باشد، گفت: این کانون طی 30 سال گذشته افول کرده است ولی تا زمانی که آنها معیار باشند و فضا را مدیریت کنند و اندیشه‌ها را جلو ببرند ما نمی‌توانیم به نیازهای واقعی بشر پاسخ گوییم.
رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی کارهای بسیاری در خصوص تولید علم در کشور صورت گرفته است، گفت: طی 30 سال اخیر شاید تنها کشوری که توانسته در عرصه تولیدات علوم انسانی و رساندن انسان به جایگاه اصلی‌اش تلاشی نمایان داشته، ایران اسلامی است.
رییس جمهور تأکید کرد: اگر جامعه‌ای نابسامان باشد و عده‌ای فقط نقد کننده باشند،‌ مطمئن باشید در امور توفیقی حاصل نمی شود و ما زمانی شاهد تغییر خواهیم بود که ایده ای برتر و جدیدی ارائه گردد، مانند کاری که در زمان پیروزی انقلاب اسلامی صورت گرفت، یعنی مردی آمد و تصویر روشنی را به مردم ارائه کرد و در نهایت دیدیم که تمام ادبیات، شعر و... به سمت آن نظریه سوق پیدا کرد.
رییس جمهور در ادامه ارائه تعریف روشن از انسان را یک وظیفه مهم برشمرد و گفت: در حال حاضر تعریف مشخصی از انسان وجود ندارد و نظریات ارائه شده کافی نمی‌باشند، لذا لازم است نظراتی ارائه شود که در آن مسیر حرکت و هدف تبیین و تشریح گردد. آنگاه به وضوح می‌توان گفت حرکت در عرصه‌های مختلف علوم اعم از اقتصاد، سیاست و... چگونه و به چه شکل باشد.
دکتر احمدی‌نژاد همچنین شناخت انسان را بدون درک انسان کامل بی معنا دانست و گفت: کسی که خود را به خوبی نشناسد هرگز نمی‌تواند تصویر دقیق و روشنی از جامعه و انسان را به دیگران ارائه کند.
رییس جمهور با بیان اینکه اساتید و دانشمندان ایرانی در دلشان دانش و حقایق ارزشمندی دارند که می‌توانند آن را به جوانان ارائه دهند، تصریح کرد: باید تلاش شود تا این حقایق در قالب‌های نو و تأثیرگذار به جوانان و حتی بشریت ارائه شود و در این راستا دولت آماده هرگونه همکاری با دانشمندان و اساتید دانشگاه است.
گزارش تصویری این دیدار را از همین صفحه دانلود کنید یا در سایت رسمی ریاست جمهوری ببینید.

فایل های ضمیمه

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :