در دو جایزه معتبر کتاب سال و کتاب فصل ؛ 2 کتاب از انتشارات پژوهشگاه شایسته تقدیر شدند

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۱۶:۰۳ کد : ۲۶۱۴ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۲۲۹۷
در دو جایزه معتبر کتاب سال و کتاب فصل ؛ 2 کتاب از انتشارات پژوهشگاه شایسته تقدیر شدند

در دو جایزه معتبر کتاب سال و کتاب فصل کتاب هایی از انتشارات پژوهشگاه شایسته تقدیر شدند. کتاب درآمدی بر زبانشناسی تطبیقی زبان های هندواروپایی ترجمه اسفندیار طاهری در بیست و نهمین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی ایران به عنوان کتاب شایسته تقدیر شناخته شد .

همچنین کتاب «نقش اعداد از باستان تا کنون» نوشته دکتر احترام‌السادات حسینی شکرایی از انتشارات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی به عنوان اثر شایسته تقدیر نوزدهمین دوره جایزه کتاب پائیز فصل شناخته و معرفی شد.علی شجاع صبائین مدیر عامل خانه کتاب با ارسال لوح تقدیری،این موفقیت را به ریاست پژوهشگاه ونویسنده اثر تبریک گفته است.دکتر حسینی دانش آموخته رشته فرهنگ و زبان‌های باستانی است و علاوه بر تالیف مقالات متعدد علمی ،سابقه تدریس در حوزه های زبان انگلیسی،تاریخ ادبیات پیش از اسلام،تاریخچه کتابت و خط‌‌ شناسی را در کارنامه خود دارد. کتاب «نقش اعداد از باستان تا کنون» تالیف وی در نوزدهمین جایزه کتاب فصل در بخش علوم خالص (ریاضی) اثر شایسته تقدیر شناخته شده است.این جایزه از بهار سال 86 تا کنون به صورت فصلی برگزار می شود.جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران نیز عمدتا به آثاری تعلق می گیرد که در مرحله اول و در جایزه کتاب فصل برگزیده شده باشند.

پیش از این و در شانزدهمین دوره جایزه کتاب فصل در زمستان سال 1386 نیز کتاب «گویش بختیاری کوهرنگ» نوشته اسفندیار طاهری به عنوان اثر شایسته تقدیر انتخاب شده بود.

 

فایل های ضمیمه

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :