گزارش نشست «اقتصاد و مطالعات میان رشته‌ای: گرامی‌داشت آثار و افکار دکتر محمدحسین تمدن جهرمی»

۲۸ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۱:۵۹ کد : ۲۵۲۷۷ خبر و اطلاعیه گزارش نشست‌ها
تعداد بازدید:۱۹۴۷
گزارش نشست «اقتصاد و مطالعات میان رشته‌ای: گرامی‌داشت آثار و افکار دکتر محمدحسین تمدن جهرمی»


نشست تخصصی گروه اقتصاد شورای بررسی متون پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با عنوان «اقتصاد و مطالعات میان رشته‌ای: گرامی‌داشت آثار و افکار دکتر محمدحسین تمدن جهرمی»، شانزدهم اسفندماه 1402 برگزار شد.

 این نشست به‌مناسبت دهمین سالگرد ارتحال استاد ممتاز اقتصاد، دکتر محمدحسین تمدن جهرمی و در دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران برگزار شد. در این نشست پس از ارائه مصاحبه مکتوب صورت گرفته با دکتر همایون کاتوزیان، استاد اقتصاد دانشگاه آکسفورد، ابتدا دکتر حسین راغفر (عضو هیأت علمی دانشگاه الزهراء) مباحثی را با محوریت نقد و بررسی روش‌شناختی اقتصاد متعارف ارائه کرد و ابعاد گوناگون مفروضات اقتصاد بازار آزاد و نظام سرمایه‌داری، از دیدگاه مکاتب هترودوکس و خصوصاً اقتصاد اطلاعات مورد بررسی، نقد و ارزیابی قرار داد.
در ادامه دکتر سیدمهدی زریباف، معاون اقتصادی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری و از شاگردان استاد تمدن، به بیان خاطراتی از منش و سلوک استادی ایشان پرداخت. زریباف ضمن اشاره به ظرایف و لطائف شیوه‌های شاگردپروی استاد، به ابعاد شخصیت علمی ایشان پرداخت و به روحیه نقادی، تواضع علمی، نگاه جامع الاطراف، روح تحقیق و جست‌وجوگری و دانش عمیق که از جمله عناصر شخصیت علمی و اخلاقی دکتر تمدن جهرمی بود، اشاره کرد.
 در پایان نشست نیز دکتر ابوالفضل پاسبانی صومعه، عضو هیأت علمی جهاد دانشگاهی و از شاگردان استاد، با مروری بر زندگی علمی دکتر تمدن جهرمی نحوه شکل‌گیری رویکرد میان رشته‌ای در مطالعات علامه دکتر تمدن را در قالب متنی ارائه کرد./پایان

کلید واژه ها: گزارش نشست «اقتصاد و مطالعات میان رشته‌ای: گرامی‌داشت آثار و افکار دکتر محمدحسین تمدن جهرمی»


نظر شما :