تجلیل از دکتر زرشناس و دکتر ابوترابی در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی پژوهش فرهنگی

۳۰ دی ۱۴۰۲ | ۱۷:۱۵ کد : ۲۴۹۴۹ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۱۴۱۹
تجلیل از دکتر زرشناس و دکتر ابوترابی در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی پژوهش فرهنگی

 

برگزیدگان شانزدهمین جشنواره بین‌المللی پژوهش فرهنگی 30 دی ماه 402 با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در مجموعه تالار وحدت معرفی شدند.

در این مراسم که با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، در حوزه زبان‌شناسی از دکتر زهره زرشناس، استاد پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، با اهداء لوحی تجلیل به‌عمل آمد. در این جشنواره، مقاله «تحلیل زیرساختارهای بازار هنر و درآمد هنرمندان خوش‏نویس در مشهد»، نوشته سمیرا اجتهادی، محمدعلی ابوترابی (عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی) و مهدی حاج‌امینی، به‌عنوان پژوهش «شایسته تقدیر اول» در بخش اقتصاد فرهنگ، فناوری‌های جدید و آینده‌پژوهی فرهنگی شناخته شد.


همچنین دکتر اسماعیلی طی سخنانی در این مراسم گفت: پژوهش‌های برگزیده برای حل مسائل حوزه حکمرانی فرهنگی استفاده می‌شود. ما نیازمند تقویت ادبیات علمی هستیم. به‌همین‌ دلیل باید مراکز دانشگاهی و پژوهشی را به‌سمت حل مسائل روز و کاربردی‌سازی علوم سوق دهیم و اصحاب فرهنگ و هنر هم مشارکت سازنده‌ای در حل مسائل حکمرانی فرهنگی داشته باشند. ما نیازمند تقویت ادبیات علمی هستیم و عمدتاً از ضعف ارتباط دانشگاه و صنعت صحبت می‌شود.
گفتنی‌است، جایزه ویژه زنده‌یاد «عماد افروغ» هم در حوزه نقد فرهنگی و سیاست‌گذاری فرهنگی به دکتر علیرضا شجاعی‌زند اهدا شد.

 

کلید واژه ها: شانزدهمین جشنواره بین‌المللی پژوهش فرهنگی زهره زرشناس جایزه ویژه زنده‌یاد عماد افروغ محمدعلی ابوترابی


نظر شما :