در جلسه شورای تحصیلات تکمیلی صورت گرفت:‌

بررسی درخواست‌ها و طرح‌نامه‌های فرصت پژوهشی پسادکتری

۱۶ دی ۱۴۰۲ | ۱۲:۰۰ کد : ۲۴۸۸۴ مهم‌ترین اخبار شورای تحصیلات تکمیلی
تعداد بازدید:۹۹۱
بررسی درخواست‌ها و طرح‌نامه‌های فرصت پژوهشی پسادکتری

جلسه شورای تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، 12 دی ماه 1402 با حضور اعضای شورا برگزار شد. در این جلسه علاوه بر بررسی درخواست‌های پژوهشکده‌ مطالعات فرهنگی و ارتباطات و پژوهشکده فلسفه برای راه‌اندازی رشته‌های فرهنگ و ارتباطات و فلسفه تطبیقی در مقطع دکتری؛ درخواست‌ها و طرح‌نامه‌های فرصت پژوهشی پسادکتری متقاضیان از دانشگاه‌های مختلف مورد بررسی و تبادل نظر اعضای شورا قرار گرفت.
در ابتدای جلسه دکتر موسی نجفی، رئیس پژوهشگاه، پس از تبریک میلاد باسعادت حضرت صدیقه طاهره، فاطمه زهرا(س)، با اشاره به سالگرد شهادت قهرمان ملی، سردار سلیمانی، وی را از جمله بزرگ‌مردانی برشمرد که به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین ثمرات و برکات انقلاب اسلامی در کشور طلوع و ظهور کرده‌اند.
درخواست پژوهشکده‌ها برای راه‌‌اندازی رشته‌های مقطع دکتری پژوهشگاه
در ادامه جلسه شورای تحصیلات تکمیلی، درخواست پژوهشکده «مطالعات فرهنگی و ارتباطات» برای راه‌اندازی مقطع دکتری رشته‌ فرهنگ و ارتباطات و نیز درخواست پژوهشکده فلسفه برای راه‌اندازی مقطع دکتری رشته فلسفه تطبیقی، مورد بحث و تبادل نظر اعضای شورا قرار گرفت. در این زمینه پس از بحث و تبادل نظر اعضای شورا درباره ابعاد مختلف و سیاست‌های ابلاغی از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره راه‌اندازی مقاطع دکتری در پژوهشگاه‌ها، مقرر شد، پیگیری‌های لازم و انجام فرایندهای بعدی با رعایت قوانین و مقررات موجود در این زمینه صورت گیرد.
بررسی درخواست‌ها و طرح‌نامه‌های فرصت پژوهشی پسادکتری
در بخش پایانی جلسه شورا، دکتر روح‌ا... کریمی، مدیر تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه، با اشاره به فراخوان ارسال شده از سوی پژوهشگاه به دانشگاه‌های داخل کشور در زمینه فراهم‌سازی امکان گذراندن فرصت پژوهشی پسادکتری با استادان پژوهشگاه برای پژوهشگران و اعضای هیأت علمی سایر دانشگاه‌ها گفت: پس از ارسال فراخوان مربوطه، درخواست‌های متعددی به این مدیریت ارسال شده است که به‌نظر می‌رسد با تداوم آنها، مطابق آیین‌نامه مصوب در این زمینه ضرورت دارد، پس از طرح در جلسه شورا تصمیم لازم در زمینه‌ درخواست‌ها اتخاذ شود.
پس از طرح و بررسی درخواست‌های ارسال شده برای گذراندن فرصت پژوهشی پسادکتری و بحث و تبادل‌نظر اعضاء دربارۀ ابعاد و جوانب موضوع و امکان بهره‌گیری از این فرصت برای آشنایی هرچه بیشتر با متقاضیان جذب در پژوهشگاه، مقرر شد، زمینه‌های بهره‌گیری از این شیوه در فرایند جذب مورد بحث و بررسی بیشتر قرار گیرد تا تصمیم‌گیری دقیق‌تری برای اعطاء این فرصت‌ها به متقاضیان صورت گیرد./پایان

 

کلید واژه ها: جلسه شورای تحصیلات تکمیلی بررسی درخواست‌ها و طرح‌نامه‌های فرصت پژوهشی پسادکتری


نظر شما :