موافقت شورا با انتشار ۱۴ عنوان کتاب که مراحل داوری آن سپری شده است

گزارش دومین جلسه شورای انتشارات پژوهشگاه

۱۳ دی ۱۴۰۲ | ۰۸:۱۰ کد : ۲۴۸۷۴ مهم‌ترین اخبار
تعداد بازدید:۱۱۹۱
گزارش دومین جلسه شورای انتشارات پژوهشگاه

دومین جلسه شورای انتشارات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، دهم دی‌ماه 402، با حضور اعضای این شورا دکتر نجفی، رئیس پژوهشگاه، دکتر فوزی، معاون پژوهشی و تحصیلات تکمیلی، دکتر حسینی، معاون کاربردی‌سازی علوم انسانی و فرهنگی، و دکتر شجاعی، دکتر رادفر، دکتر شاکری، دکتر اعتمادی، آقای فرهادی، دکتر افراشی، دکتر شریف‌نسب، و دکتر گشتاسب برگزار شد.
در ابتدای جلسه عناوین 32 کتاب جدید که در سامانه کتاب پژوهشگاه بارگذاری شده است، قرائت و برای هر عنوان یک داور تعیین شد. در همین ارتباط و با توجه به تعداد کتاب‌های دریافتی، آثار غیرموظف ارائه شده در اولویت انتشار قرار نگرفت.
 با توجه به راه‌اندازی سامانه کتاب پژوهشگاه و مصوبه جلسه پیشین شورای انتشارات، مقرر شده بود آثاری در شورای انتشارات مطرح شوند که مؤلف در پاسخ به درخواست کتبی مدیریت انتشارات، اثر و مستندات خود را در سامانه مذکور بار‌گذاری کند؛ در غیر این‌صورت فرض بر این قرار می‌گیرد که مجری تمایلی برای چاپ آن کتاب ندارد.
در ادامه گزارشی از 14 عنوان کتابی که مراحل داوری آن‌ها طی شده است، ارائه شد. اعضای شورا با چاپ همة این کتاب‌ها موافقت کردند و به‌همین منظور برای آماده‌سازی فنی در دستور کار انتشارات قرار گرفت.
با عنایت به توضیحات مدیریت نشر آثار علمی مبنی‌بر نزدیک شدن به زمان برگزاری نمایشگاه کتاب در سال آتی و این‌که چاپ همة آثار در ماه‌های آخر و ابتدای هرسال با مشکل مواجه خواهد شد، اسامی 53 عنوان کتاب منتخب که از سوی مخاطبان با اقبال بیش‌تری روبه‌رو شده و موجودی آن‌ها رو به اتمام است در جلسه قرائت و با توجه به بودجه پژوهشگاه مقرر شد، به‌تدریج و در تیراژ محدود منتشر شوند.
 در همین ارتباط و بنا به درخواست‌های مکرر متقاضیان شرکت‌کننده در کارگاه‌های آموزشی گروه فبک و سایر مخاطبان این حوزه مصوب شد، 10 عنوان از کتاب‌های گروه مذکور که قبلاً هزینه چاپ آن‌ها برآورد شده بود، در اولین فرصت تجدید چاپ شوند./پایان

کلید واژه ها: گزارش دومین جلسه شورای انتشارات پژوهشگاه مرکز نشر آثار علمی پژوهشگاه


نظر شما :