در جلسه شورای تحصیلات تکمیلی صورت پذیرفت:

تصویب طرح‌نامه پیشنهادی رساله‌های دانشجویان مقطع دکتری

۳۰ آبان ۱۴۰۲ | ۱۴:۴۸ کد : ۲۴۵۹۴ مهم‌ترین اخبار شورای تحصیلات تکمیلی
تعداد بازدید:۱۴۴
تصویب طرح‌نامه پیشنهادی رساله‌های دانشجویان مقطع دکتری

جلسه شورای تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه، 30 آبان ماه 1402 با حضور اعضای شورا برگزار شد و طرح‌نامه‌های پیشنهادی رساله‌های دانشجویان مقطع دکتری پس از بحث‌ و تبادل نظر اعضای شورا درباره آنها و ارائه پیشنهادها و اصلاحات لازم به تصویب رسید.
مرور مصوبات مرتبط با برنامه‌های درسی دانشجویان رشته‌های مختلف مقطع دکتری پژوهشگاه
بخش ابتدایی جلسه به مرور مصوبات دو جلسه پیشین شورا در زمینه بررسی برنامه‌های درسی دانشجویان رشته‌های مختلف مقطع دکتری پژوهشگاه اختصاص داشت. در این بخش، مصوبات صورت گرفته دربارۀ درس‌های مرتبط با پژوهش‌ورزی، درس‌های جبرانی (پیش‌نیاز) و درس‌های اصلی رشته‌های دکتری فعال در پژوهشگاه توسط دکتر روح‌ا... کریمی، مدیر تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه قرائت شد. براساس تبادل نظر اعضای شورا و با توجه به باقی ماندن بررسی و تصویب درس‌های اصلی رشته‌های حکمت متعالیه و فلسفه دین، مقرر شد، این موضوع در جلسه آتی شورا مطرح شود.
بررسی و تصویب طرح‌نامه پیشنهادی رساله‌های دانشجویان مقطع دکتری
سپس مطابق دستورجلسه مقرر شورا، طرح‌نامه‌‌ پیشنهادی رساله‌‌های دانشجویان دورۀ دکتری پژوهشگاه مورد بحث و تبادل نظر اعضاء قرار گرفت. در این بخش از جلسه، ابتدا طرح‌نامه‌ اصلاح شده پیشنهادی ایرج سوری، دانشجوی رشته تاریخ ایران بعد از اسلام از پژوهشکده تاریخ ایران که به پژوهشی دربارۀ مفهوم ملت و تحولات آن اختصاص داشت به تصویب اعضای شورا رسید. سپس طرح‌نامه‌ اصلاح شده پیشنهادی ناهید مهرافروز، دانشجوی رشته زبان و ادبیات فارسی از پژوهشکده زبان و ادبیات که به پژوهشی در برخی ابعاد و محتوای تعدادی از رمان‌های دهه 70 و 80 هجری شمسی اختصاص داشت، مورد تصویب قرار گرفت.
در بخش پایانی جلسه نیز طرح‌نامه پیشنهادی سمیه فتحی‌شوپ، دانشجوی رشته زبان و ادبیات فارسی از پژوهشکده زبان و ادبیات به تحلیل برخی از وجوه زیبایی‌شناسانه در شاهنامه فردوسی ارتباط داشت، مورد بحث و تبادل نظر اعضای شورا قرار گرفت. در این بخش پس از حضور دانشجو در جلسه شورا و تشریح موضوع و مسائل مورد بررسی، فرضیه‌ها و اهداف پژوهش‌ پیشنهادی، اعضای شورا دیدگاه‌ها و نکات خود را در ارتباط با موضوع رساله و ابعاد مختلف این طرح‌نامه مطرح و با توجه به پاسخ‌های ارائه شده از سوی دانشجو و براساس مباحث صورت گرفته، طرح‌نامه پیشنهادی به تصویب رسید./پایان

 

کلید واژه ها: تصویب طرح‌نامه پیشنهادی رساله‌های دانشجویان مقطع دکتری


نظر شما :