برگزاری درس گفتارهای منطق و روش شناسی ادامه دارد

۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ | ۱۹:۵۲ کد : ۲۴۴۴ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۲۹۸۷
برگزاری درس گفتارهای منطق و روش شناسی ادامه دارد

برگزاری درس گفتارهای منطق و روش شناسی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و با هدف تربیت محقق در حوزهٔ منطق جدید و روش شناسی ادامه دارد .

پژوهشکدهٔ حکمت معاصر از پاییز گذشته برگزاری دور اول این درس گفتارها را  جهت آموزش دانشجویانی که به تحقیق حرفه ای در حوزهٔ منطق و روش شناسی علاقمند هستند،آغاز کرده است. دکتر لطف الله نبوی دانشیار دانشگاه تربیت مدرس تاکنون 13 جلسه از این درس گفتار را ارائه کرده است .

تفاوت منطق و تفکر،توضیح منطق عمومی،استدلال قیاسی و  ستقرایی، توضیح علم منطق و منطق ، مبحث مغالطات،روش های تعریف منطقی 5، منطق قیاسی و گزاره ها ،ارزش صدق و کذب، روش تعیین صدق و کذب ،قواعد یک طرفه و دو طرفه استنتاج ، اثبات عدم اعتبار، تفاوت منطق ارسطویی و منطق جدید ، مباحث منطق محمولات، مباحث مربع تقابل،قواعد قیاس  و ... تعدادی از محور ها و مباحث تدریس شده در این دوره هستند .

دکترلطف‌الله نبوی منطق‌دان شناخته شده  ایرانی ،استاد نمونه فلسفه  و دانشیار گروه فلسفه دانشگاه تربیت مدرس و مولف 9 کتاب، مقاله و ابداعات علمی در زمینه فلسفه  و منطق است. مبانی منطق جدید، منطق سینوی به روایت نیکولاس رشر و مبانی منطق فلسفی  تعدادی از آثار او هستند.دکتر نبوی همچنین ضمن تمرکز بر مطالعه تطبیقی منطق بویژه منطق جدید و میراث منطق اسلامی ، علاوه بر سهروردی کارهای تطبیقی دیگری در آرای ابن سینا و خواجه نصیر هم انجام داده است .

 بیست و هشت نفر از دانشجویان در رشته فلسفه و منطق  و سایر علاقمندان به مباحث منطق و روش شناسی در این دوره  حضور دارند. در پایان این دوره از دانشجویان آزمونی به عمل خواهد آمد و قبول شدگان می توانند در مرحلهٔ بعدی دوره شرکت نمایند .

 

 

 

 

فایل های ضمیمه

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :