در جلسه شورای تحصیلات تکمیلی انجام شد:

تصمیم‌گیری در خصوص بخشنامه گواهی زبان خارجی برای دانشجویان دکتری

۲۳ مهر ۱۴۰۲ | ۰۸:۱۵ کد : ۲۴۳۵۰ مهم‌ترین اخبار شورای تحصیلات تکمیلی
تعداد بازدید:۱۸۳
تصمیم‌گیری در خصوص بخشنامه گواهی زبان خارجی برای دانشجویان دکتری

جلسه شورای تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه، 18 مهرماه 1402 با حضور اعضای این شورا برگزار شد و اعضای جلسه علاوه بر بررسی و تصمیم‌گیری در خصوص بخشنامه گواهی زبان خارجی برای دانشجویان دکتری، به بررسی طرح‌نامه‌های پیشنهادی رساله‌های دانشجویان مقطع دکتری پرداختند.
تصمیم‌گیری در خصوص بخشنامه گواهی زبان خارجی برای دانشجویان دکتری
در ابتدای جلسه دکتر موسی نجفی، رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، حضور دکتر نیره دلیر به عنوان عضو شورای تحصیلات تکمیلی را تبریک و به ایشان خوش‌آمد گفت.
در ادامه، شیوه‌نامه گواهی زبان خارجی دانشجویان دکتری پژوهشگاه مورد بحث و تبادل نظر اعضای شورا قرار گرفت و با توجه به مباحث مطرح شده مقرر شد، همچنان بخش‌نامه تاریخ 07/10/1401 وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مصوبه تکمیلی آن به تاریخ 06/07/1402 در این زمینه ملاک عمل قرار گیرد. همچنین مقرر شد دوره 16 جلسه‌ای توانمندسازی زبان انگلیسی توسط مرکز آموزش‌های آزاد تخصصی پژوهشگاه برای دانشجویان برگزار شود.


بررسی و تصویب طرح‌نامه پیشنهادی رساله‌های دانشجویان مقطع دکتری
در ادامه مطابق دستور جلسه مقرر شورا، طرح‌نامه‌‌ پیشنهادی رساله‌‌های دانشجویان دورۀ دکتری پژوهشگاه مورد بحث و تبادل نظر اعضاء قرار گرفت.  در این بخش از جلسه، طرح‌نامه پیشنهادی مهدی سنجرانی، دانشجوی رشته حکمت متعالیه از پژوهشکده فلسفه مورد بحث و تبادل نظر اعضای شورا قرار گرفت که به پژوهشی درباره مباحث انسان‌شناسی و جنسیت در حکمت متعالیه اختصاص داشت. پس از حضور این دانشجو در جلسه شورا و تشریح موضوع و مسائل مورد بررسی، فرضیه‌ها و اهداف پژوهش‌ خود، اعضای شورا دیدگاه‌ها و نکات مدنظر خود را در ارتباط با موضوع رساله و ابعاد مختلف طرح‌نامه پیشنهادی مطرح کردند و دانشجو به سؤالات مطرح شده از سوی اعضای شورا پاسخ داد. براساس مباحث صورت‌گرفته و مطابق نظر اعضای شورا طرح‌نامه پیشنهادی با اعمال برخی اصلاحات به تصویب رسید./پایان

کلید واژه ها: جلسه شورای تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه تصمیم‌گیری در خصوص بخشنامه گواهی زبان خارجی برای دانشجویان دکتری


نظر شما :