گزارش دومین نشست باشگاه دانش‌آموزی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی

تعداد بازدید:۱۰۲
گزارش دومین نشست باشگاه دانش‌آموزی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی

دومین نشست باشگاه دانش‌آموزی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد.

مرکز نوآوری و توسعه فناوری پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با همکاری خانه خلاق و نوآوری علوم انسانی فرهنگ، دومین نشست باشگاه دانش‌آموزی را هفتم شهریورماه 402، با حضور دانش‌آموزان نخبه استان قم برگزار کرد.

پس از برگزاری موفقیت‌آمیز نخستین باشگاه دانش‌آموزی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با حضور دانش‌آموزان نخبه شهر قم، دومین نشست با حضور دانش آموزان نخبه استان قم برگزار شد.
این نشست در دو بخش صبح و بعد از ظهر، با ارایه دو سخنرانی و یک جلسه پرسش و پاسخ برگزار شد.
در ابتدا دکتر محمد نجاری، معاون مرکز نوآوری و توسعه فناوری پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی ضمن عرض خیرمقدم به دانش‌آموزان و مدرسان کارگاه‌ها، از اهمیت و جایگاه باشگاه دانش‌آموزی در برنامه راهبردی مرکز نوآوری و خانه خلاق و نوآوری علوم انسانی و فرهنگ سخن گفت و از حمایت‌های ویژه رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در این عرصه تشکر و قدردانی کرد.
اقتصاد نفتی؛ انسان نفتی
سپس نشست نخست با عنوان «اقتصاد نفتی؛ انسان نفتی» برگزار شد. در این نشست دکتر حسین تسخیری، سردبیر نشریه نقدنامه شورای بررسی متون علوم انسانی، به ارائه دیدگاه‌های خود با موضوع اقتصاد و تأثیر آن بر زیست بشر پرداخت.
درآمدی تاریخی بر جغرافیای سیاسی ایران
نشست دوم با عنوان «درآمدی تاریخی بر جغرافیای سیاسی ایران» بود که توسط دکتر حمیدرضا فرتوک‌زاده، رئیس گروه مدیریت شورای بررسی متون علوم انسانی ارائه شد.
پس از این دو سخنرانی، جلسه پرسش و پاسخ دانش‌آموزان نخبه استان قم با مدرسان کارگاه‌ها برگزار شد.
شایان ذکر است، سومین نشست باشگاه دانش‌آموزی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، در روز جهانی کودک (16مهرماه) و با حضور کودکان کار برگزار خواهد شد./پایان

کلید واژه ها: گزارش دومین نشست باشگاه دانش‌آموزی دانش‌آموزان نخبه استان قم


نظر شما :