در جلسه شورای تحصیلات تکمیلی صورت پذیرفت:

تصویب طرح‌نامه پیشنهادی رساله‌های دانشجویان مقطع دکتری

۱۲ تیر ۱۴۰۲ | ۱۴:۲۷ کد : ۲۴۰۴۰ خبر و اطلاعیه حوزه ریاست شورای تحصیلات تکمیلی
تعداد بازدید:۳۲۳
تصویب طرح‌نامه پیشنهادی رساله‌های دانشجویان مقطع دکتری

جلسه شورای تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه روز دوشنبه مورخ 12 تیر ماه از ساعت 10:00 در سالن اندیشه با حضور اعضای شورا برگزار و طرح‌نامه‌های پیشنهادی رساله‌های دانشجویان مقطع دکتری پس از بحث و تبادل نظر اعضای شورا درباره آنها و ارائه پیشنهادها و اصلاحات لازم به تصویب رسید.

ضرورت تفکیک صورتجلسات شورای پژوهشی و تحصیلات تکمیلی در پژوهشکده‌ها و مراکز پژوهشی

در ابتدای جلسه دکتر موسی نجفی، رئیس پژوهشگاه، پس از درود و صلوات بر پیامبر گرامی اسلام صلّی ا... علیه و آله و سلّم و اهل بیت علیهم السّلام، اعیاد سعید قربان و غدیر را تبریک گفت و از اعضای شورا و پژوهشگاه دعوت کرد در مراسم جشنی که به این مناسبت روز سه‌شنبه در تالار تمدن پژوهشگاه برگزار خواهد شد، حضور بهم رسانند.

در ادامه جلسه با توجه به مصوبات پیشین شورای پژوهشی پژوهشگاه در زمینه ادغام شوراهای پژوهشی و تحصیلات تکمیلی پژوهشکده‌ها و مراکز پژوهشی در شورای علمی با حضور همه اعضای آنان، موضوع ضرورت تفکیک مصوبات پژوهشی و طرح‌ها از مصوبات مرتبط با تحصیلات تکمیلی در صورتجلسات پژوهشکده‌ها و مراکز پژوهشی مطرح شد. براساس دیدگاه‌ها وگفت‌وگوهای صورت گرفته در جلسه مقرر شد ضمن تفکیک صورتجلسات این شوراها در پژوهشکده‌ها و مراکز پژوهشی ذی‌نفع، صرفاً اعضای عضو شورای علمی صورتجلسات را امضاء نمایند.

بررسی و تصویب طرح‌نامه پیشنهادی رساله‌های دانشجویان مقطع دکتری

سپس مطابق دستورجلسه مقرر شورا، طرح‌نامه‌‌ پیشنهادی رساله‌‌های دانشجویان دورۀ دکتری پژوهشگاه مورد بحث و تبادل نظر اعضاء قرار گرفت. در این بخش از جلسه، ابتدا طرح‌نامه اصلاح شده پیشنهادی خانم مولود مدنی دانشجوی رشته زبان و ادبیات فارسی از پژوهشکده زبان و ادبیات که به بررسی سیر تطور رمان‌های تاریخی در ایران اختصاص داشت، مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به اصلاحات صورت گرفته مطابق دیدگاه‌های مطرح شده در جلسه پیشین شورا، به تصویب اعضای شورا رسید.

سپس طرح‌نامه پیشنهادی خانم محبوبه سید صالحی دانشجوی رشته زبان و ادبیات فارسی از پژوهشکده زبان و ادبیات که به پژوهشی در زمینه سلوک عاشقانه در متون نثر عرفانی می‌پرداخت، بررسی شد. در بخش پایانی جلسه نیز طرح‌نامه پیشنهادی آقای سید امیر حسین موسوی، دانشجوی رشته فلسفه علم و فناوری از پژوهشکده تاریخ و فلسفه علم مورد بحث و تبادل نظر اعضای شورا قرار گرفت که به پژوهش درباره مناقشه‌های پزشکی از منظر فلسفه علم اختصاص داشت.

در این بخش پس از حضور دانشجویان نامبرده در جلسه شورا و تشریح موضوع و مسائل مورد بررسی، فرضیه‌ها و اهداف پژوهش‌ خود، اعضای شورا دیدگاه‌ها و نکات خود را در ارتباط با موضوع رساله و ابعاد مختلف طرح‌نامه پیشنهادی مطرح و دانشجویان به سؤالات مطرح شده از سوی اعضای شورا پاسخ دادند. براساس مباحث صورت گرفته و مطابق نظر اعضای شورا پیشنهاد شد اصلاحاتی در طرح‌نامه پیشنهادی دانشجویان در محورهای مختلف شامل اصلاح عنوان طرح‌نامه‌ها؛ سؤالات؛ فرضیه‌ها؛ اهداف پژوهش و... صورت پذیرد.

کلید واژه ها: جلسه شورای تحصیلات تکمیلی


نظر شما :