حضور ناشران حوزه علوم انسانی ایران در نمایشگاه کتاب ابوظبی به همت پژوهشگاه

۲۲ فروردین ۱۳۹۱ | ۱۵:۴۶ کد : ۲۳۵۷ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۲۲۷۱
حضور ناشران حوزه علوم انسانی ایران در نمایشگاه کتاب ابوظبی به همت پژوهشگاه

به همت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی،برای نخستین بار با حضور نمایندگانی از کشورمان،کتب ناشران ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب «ابوظبی» در امارات متحده عربی عرضه شد. Abu Dhabi  International book Fair از 28 مارس (چهارشنبه 9 فروردین) آغاز به کار کرد و تا دوم آوریل (دوشنبه 14 فروردین) ادامه داشت.این برای نخستین بار بود که نمایندگانی از جمهوری اسلامی ایران به صورت متمرکز در این حوزه در نمایشگاه کتاب ابوظبی حضور پیدا می کردند .

میراث مکتوب، جامعه‌المصطفی (ص)، الهدی، دارالحدیث، مجمع تقریب مذاهب، انتشارات صدرا، انتشارات یساولی،دانشگاه امام صادق(ع)،پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم،انتشارات علامه جعفری،انتشارات بیهقی، مولی و البته پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی ناشرانی هستند که کتاب های آنها در غرفه ای 40 متری در این نمایشگاه بین المللی عرضه شد .

بر اساس اعلام ایرج سلطان محمدی نماینده اعزامی پژوهشگاه، دکتر فیاضی سفیر کشورمان در امارات و همچنین دکتر هاشمی رایزن فرهنگی ایران در امارات این حضور را از نظر کیفیت و کمیّت در نمایشگاه بین‌المللی ابوظبی کم‌نظیر دانسته و این اتفاق را مرهون مدیریت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی اعلام کرده اند .

هزینه‌های این نمایشگاه شامل ارسال کارتن‌های کتاب، هزینه دلاری ترخیص، اجاره غرفه و هزینه اقامت تیم اعزامی در ابوظبی و دبی بشکل کنسرسیوم توسط دکتر خرمشاد ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات، دکتر متولیان ریاست انتشارات الهدی و دکتر هاشمی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران پرداخت شده است .

آلمان، انگلیس، آمریکا، سوئیس، مجارستان، مصر، ترکیه، لبنان، سوریه ، عربستان سعودی ، کویت و... مهم ترین کشورهای شرکت کننده  در این نماشگاه بودند. مصر با 10 غرفه بالاترین تعداد غرفه‌ها در نمایشگاه مذکور را داشت .خلیفه بن‌طحنون آل‌خلیفه، نفر دوم شیوخ امارات و وزیر فرهنگ و سیاحه ابوظبی نیز با مراجعه به غرفه جمهوری اسلامی ایران از حضور فعال ایران قدردانی نمود و کتابی نفیس به نام ایران محصول انتشارات یساولی از سفیر کشورمان هدیه گرفت .

فایل های ضمیمه

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :