سومین نشست از سلسله نشست‌های گفت‌وگوی انتقادی برگزار می‌شود:

دخالت خارجی یا توهم توطئه در تاریخ و سیاست ایران

۲۸ آبان ۱۴۰۱ | ۱۱:۰۲ کد : ۲۳۱۰۸ مهم‌ترین اخبار گفتگوی انتقادی
تعداد بازدید:۵۸۴
دخالت خارجی یا توهم توطئه در تاریخ و سیاست ایران

سومین نشست از سلسله نشست‌های گفت‌وگوی انتقادی از ساعت 10:00 تا 12:00 روز سه شنبه اول آذرماه 1401 در سالن ادب پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می‌شود. عنوان این نشست «دخالت خارجی یا توهم توطئه در تاریخ و سیاست ایران» است و سخنرانان آن دکتر علیرضا ملایی توانی، استاد تمام تاریخ، و دکتر یعقوب توکلی، دانشیار علوم سیاسی پژوهشگاه خواهند بود.

یادآور می‌شود تاکنون دو نشست از سلسله نشست‌های گفت‌وگوی انتقادی با همکاری معاونت پژوهشی و تحصیلات تکمیلی و معاونت کاربردی‌سازی علوم انسانی و فرهنگی پژوهشگاه برگزار شده است. در این سلسله‌ نشست‌ها که با حضور تحلیل‌گران و اندیشمندان از رشته‌های مختلف علوم انسانی همراه است، به تحلیل و بررسی ابعاد و زوایای وقایع اخیر ایران پرداخته می‌شود تا ضمن واکاوی علل و عوامل مختلف داخلی و خارجی مؤثر در شکل‌‌گیری این حوادث، ریشه‌ها و روایت‌های مطرح شده در این زمینه مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد.

در اولین نشست از این سلسله‌ نشست‌ها با عنوان «تحلیل نظریه‌پردازانه وقایع اخیر ایران (ریشه‌ها و روایت‌ها)» که 12 مهرماه 1401 برگزار شد، دکتر موسی نجفی، استاد علوم سیاسی و رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی؛ دکتر محمّدعلی فتح‌الهی، استادیار علوم سیاسی و رئیس پژوهشکده مطالعات سیاسی، بین‌المللی و حقوقی؛ دکتر محمدسالار کسرایی، دانشیار جامعه‌شناسی و رئیس پژوهشکده مطالعات اجتماعی؛ دکتر سیده زهرا اجاق، استادیار علوم ارتباطات و رئیس پژوهشکده مطالعات فرهنگی و ارتباطات؛ و دکتر سید جواد میری، دانشیار جامعه‌شناسی تطبیقی به سخنرانی پرداختند.

شرح گزارش این نشست را می‌توانید از لینک زیر (اینجا) مشاهده کنید.

در دومین نشست نیز که با عنوان «تحلیل و بررسی وقایع اخیر ایران از منظر علوم انسانی (علل و عوامل داخلی و خارجی)» روز سه‌شنبه 3 آبان ماه 1401 در سالن ادب پژوهشگاه برگزار شد، دکتر یحیی فوزی، استاد علوم سیاسی و معاون پژوهشی و تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی؛ دکتر سید محمّدرحیم ربانی‌زاده، استادیار تاریخ و رئیس پژوهشکده مطالعات قرآنی؛ دکتر بشیر معتمدی، استادیار علوم ارتباطات؛ دکتر فاطمه طاهرخانی، استادیار علوم سیاسی و مدیر گروه پژوهشی اندیشه سیاسی انقلاب اسلامی؛ و آقای محمّدعلی مینایی، عضو گروه امنیت اجتماعی، تحلیل‌ها و دیدگاه‌های خود را درباره علل مختلف وقایع و حوادث اخیر کشور ارائه کردند.

شرح گزارش این نشست را می‌توانید از لینک زیر (اینجا) مشاهده کنید.

کلید واژه ها: سومین نشست از سلسله نشست‌های گفت‌وگوی انتقادی دخالت خارجی یا توهم توطئه در تاریخ و سیاست ایران دکتر علیرضا ملایی توانی دکتر یعقوب توکلی


نظر شما :