در حاشیه یک‌ استعفا

۱۷ شهریور ۱۴۰۱ | ۲۰:۵۳ کد : ۲۲۷۸۲ خبر و اطلاعیه مهم‌ترین اخبار
تعداد بازدید:۱۰۹۹
در حاشیه یک‌ استعفا

استعفا به خاطر نهیلیسم؟

محمد مهدی اردبیلی مترجم و متخصص فلسفه هگل و عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با صدور بیانیه‌ای خاص از سمت علمی خود کناره‌گیری کرد.
به‌گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی به نقل از خبر آنلاین، محمدمهدی اردبیلی مترجم و متخصص فلسفه هگل و عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با صدور بیانیه‌ای خاص از سمت علمی خود کناره‌گیری کرد.
این نویسنده با انتشار یادداشتی کوتاه در اینستاگرام خود با اشاره به اینکه در دوره جدید زندگی خود از همه سمت‌ها و مشغولیت‌های خود استعفا می‌دهد نوشته است: «از این پس هیچ شغلی نخواهم داشت و می‌کوشم تنها آنگونه عمل می‌کنم که بدان باور دارم. اگر از چنین زندگی‌ای دستاوردی هم حاصل شد (مانند کتاب اصول مبارزه در زمانه نهیلیسم یا هر فعالیت دیگری اعم از نوشتاری، گفتاری یا حضوری) منطقا آن را به رایگان عرضه خواهم کرد.» این پژوهشگر فلسفه در ادامه با اذعان به اینکه سال‌ها بود در آرزوی چنین سبک زندگی بوده است، از داوطلبان خواسته است تا درصورت علاقه به او کمک مالی کنند.
شایان ذکر است دو سال پیش نیز اردبیلی با عزلت‌جویی از عرصه عمومی و پایان دادن به فعالیت‌های خود، همه وقت خود را مصروف نوشتن کتاب «اصول مبارزه در زمانه نهیلیسم» کرده بود. این کتاب از چندی پیش به صورت رایگان و در قالب پی دی اف در اینترنت منتشر شده و در دسترس همگان قرار دارد و نقدهایی را نیز برانگیخته است.

کلید واژه ها: محمدمهدی اردبیلی در حاشیه یک استعفا


نظر شما :