گزارش جلسه دیدار اعضای هیأت علمی پژوهشکده دانشنامه‌نگاری با رئیس و هیأت رئیسه پژوهشگاه

۲۲ تیر ۱۴۰۱ | ۱۵:۳۹ کد : ۲۲۷۰۳ مهم‌ترین اخبار
تعداد بازدید:۸۳۸
گزارش جلسه دیدار اعضای هیأت علمی پژوهشکده دانشنامه‌نگاری با رئیس و هیأت رئیسه پژوهشگاه

جلسه هیأت رئیسه پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی به دلیل بررسی وضعیت و ارتباط آن با دانشنامه‌نگاری، ۲۲ تیرماه ۱۴۰۱، در محل این پژوهشکده تشکیل شد و پس از خاتمه این جلسه، اعضای هیأت رئیسه پژوهشگاه، با اعضای هیأت علمی پژوهشکده دانشنامه‌نگاری دیدار و نکات و مواردی را مطرح کردند.

طرح کلان ملی «استعمارشناسی»
به‌گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، دکتر نجفی در این نشست به طرح کلان ملی «استعمارشناسی» که در چارچوب طرح اعتلاء اجرا خواهد شد، اشاره کرد و گفت: این موضوع در شورای پژوهشی مطرح شد و پژوهشکده‌ها و گروه‌های مختلف تقاضا کردند تا در این طرح مشارکت کنند، در این جلسه اعلام شد، پژوهشکده دانشنامه‌نگاری و اعضای هیأت علمی این پژوهشکده نیز در صورت تمایل می‌توانند نسبت به تألیف دانشنامه «استعمار» اقدام کنند. پس از آن اعضای هیأت علمی پیشنهاداتی درخصوص چگونگی تألیف این دانشنامه ارائه کردند.

تشکیل شورایی از دو بخش حقوقی و حقیقی

همچنین در این نشست مباحث مختلفی در خصوص روند اجرایی امور در پژوهشکده دانشنامه‌نگاری مطرح و پیشنهاد شد تا در خصوص تصمیم‌گیری راجع به سیاست‌های کلان این پژوهشکده، شورایی از دو بخش حقوقی و حقیقی تشکیل شود. بر اساس تصمیمی که در این جلسه گرفته شد، اعضای حقوقی این شورا با ترکیب؛ معاون پژوهشی، مدیر پژوهشی و رئیس پژوهشکده دانشنامه‌نگاری، معرفی شدند. همچنین مقرر شد از میان اعضای هیأت علمی پژوهشکده نیز سه نفر به‌عنوان اعضای حقیقی انتخاب شوند که در خصوص روند انتخاب این اعضاء تصمیم‌گیری شد، رئیس پژوهشکده دانشنامه‌نگاری، دکتر افراشی، پیشنهاد خود را پس از مشورت با اعضای هیأت علمی اعلام کنند.

در این جلسه دکتر افراشی درباره دانشنامه‌های سفارشی مراکز و مؤسسات بیرونی و نیز سرمایه‌هایی که از این طریق جذب پژوهشگاه علوم انسانی می‌شوند، گزارشی ارائه داد که دکتر نجفی درخصوص توان درآمدزایی پژوهشکده دانشنامه‌نگاری مواردی را یادآور شد.

همچنین در پایان این نشست دکتر افراشی پیشنهاد کرد، بعد از تعطیلات یکی دیگر از جلسات هیأت رئیسه در ساختمان پژوهشکده دانشنامه‌نگاری برگزار شود تا کارشناسان این پژوهشکده نیز طی دیدار با اعضای هیأت رئیسه، نکات و پیشنهادات خود را مطرح کنند. این پیشنهاد مورد استقبال دکتر نجفی واقع شد و اعضای هیأت رئیسه نیز از این پیشنهاد استقبال کردند./پایان

 

کلید واژه ها: گزارش جلسه دیدار اعضای هیأت علمی پژوهشکده دانشنامه‌نگاری با رئیس و هیأت رئیسه پژوهشگاه


نظر شما :