معارفه مدیران و دبیران شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی

۱۰ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۲:۰۹ کد : ۲۲۵۴۱ مهم‌ترین اخبار
تعداد بازدید:۹۷۵
معارفه مدیران و دبیران شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی

مراسم معارفه تعدادی از مدیران و دبیران گروه های تخصصی شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی، روز یکشنبه هشتم خردادماه 1401، با حضور دکتر موسی نجفی، رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، برگزار شد.
به‌گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، دکتر نجفی در ابتدای مراسم، ضمن قدردانی از زحمات مدیران، دبیران و اعضای گروه‌های تخصصی شورا در سال‌های گذشته گفت: تأسیس شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی با نظر مساعد مقام معظم رهبری در سال1374 از طرف شورای عالی انقلاب فرهنگی و با هدف تغییر و تحول در متون علوم انسانی به پژوهشگاه محول و شورای بررسی متون تأسیس شد که در این مدت با فراز و فرودهایی همراه بوده است.
وی افزود: فعالیت جدید گروه های شورای بررسی متون، پس از اتمام قرارداد مدیران و دبیران سابق که تا فروردین 1401 بود، صورت گرفت و شکر خدا معوقات حق‌الزحمه فعالیت‌های ایشان نیز پرداخت و تسویه شد.
دکتر نجفی خاطرنشان کرد: شورای متون به‌منظور پیشرفت و تحول علوم انسانی از دریچه نقد، جزء ساختار سازمانی پژوهشگاه قرار گرفته است و ما نیز در این مدت، به بررسی دقیق گزارش فعالیت گروه‌های شورا در سال‌های گذشته پرداختیم تا بتوانیم طراحی بهتری برای ادامه کار این مرکز علمی و افزایش اثرگذاری آن داشته باشیم.

در ادامه این مراسم، دکتر محمدحسن نیلی، نماینده رئیس پژوهشگاه در شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های شورا در ماه‌های اخیر  گفت: با انجام ساعت‌ها تحقیق، پژوهش و گفت‌وگوی علمی و با مساعدت و مشاوره با صاحب‌نظران علوم انسانی و با بهره‌گیری از نقطه نظرات مدیران و دبیران گروه‌ها، متوجه برخی اشکالات کلان در این ساختار و رویه‌های شورای بررسی متون شدیم و تغییر رویه‌ای در فعالیت شورا به‌منظور بهبود کیفیت و اثربخشی کار صورت گرفته است.
وی افزود: با اتکاء به این فعالیت‌ها یعنی  مسئله‌محوری به جای رشته‌محوری و توجه به حوزه عمومی نقد و تضمین کیفیت بازخوانی‌های انتقادی متون و کتب علوم انسانی، می‌توان گامی در جهت تحول واقعی در علوم انسانی برداشت و ان‌شاءالله با توجه به ارائه راهکارهای عملیاتی و استفاده از نقطه نظرات دکتر نجفی و سایر مدیران گروه‌ها بتوانیم روند گذار تحولی را هر چه بهتر پیاده سازیم.

در ادامه این مراسم، بحث و گفت‌وگویی بین اعضای حاضر در جلسه صورت گرفت. دکتر عادل پیغامی، رئیس گروه اقتصاد شورای بررسی متون، چند نکته درخصوص پیشرفت کار شورای متون ابراز کرد و به ارائه پیشنهادهایی در جهت جریان‌سازی نقد، اخلاق حرفه‌ای نقد و سامانه نقد پرداخت. همچنین دکتر بابایی، رئیس گروه تاریخ و تمدن، در خصوص برگزاری کارگاه‌های نقد جهت آموزش به نقادان و داوران گروه‌های تخصصی با مشارکت اعضای گروه‌های تخصصی شورا و همچنین انتشار ژورنال خبری نقد، پیشنهاداتی ارائه کرد. دکتر مجید معارف، رئیس گروه الهیات و ادیان نیز در خصوص برگزاری نشست نقد با حضور مؤلف، توجه به متون آموزشی دانشگاه‌ها و دکتر سیدحسن حسینی سروری، رئیس گروه مطالعات علم وفناوری نیز در خصوص شیوه‌نامه اجرایی و توجه به سنت شورای بررسی متون پیشنهادهایی ارائه کردند.
در پایان این مراسم، احکام مدیران و دبیران گروه‌های معرفی شده، توسط رئیس پژوهشگاه، تقدیم شد./پایان

کلید واژه ها: معارفه مدیران و دبیران شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی


نظر شما :