تسلیت به‌مناسبت درگذشت دکتر قاسم انصاری

۰۳ فروردین ۱۴۰۱ | ۲۳:۰۶ کد : ۲۲۳۳۹ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۱۲۳۴
تسلیت به‌مناسبت درگذشت دکتر قاسم انصاری

انا لله و انا الیه راجعون 

استاد گرامی سرکار خانم دکتر شهره انصاری

درگذشت استاد گرانمایه و عارف وارسته حضرت استاد دکتر قاسم انصاری را به محضر سرکار عالی و خانواده محترمتان تسلیت عرض می‌کنیم و از درگاه خداوند برای روح آن استاد فرهیخته آرامش  و برای بازماندگان صبر جمیل خواهانیم.  
پژوهشکده زبان و ادبیات

بیوگرافی دکتر انصاری
دکتر قاسم انصاری، متولد ۱۳۱۴ در قزوین بود، وی در سال ۱۳۴۸ موفق به اخذ فوق‌لیسانس رشته زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه تهران شد و در همان سال با کسب رتبه نخست در دوره دکتری به تحصیل در رشته ادیان و عرفان دانشگاه تهران پرداخت.
تدریس در مراکز دانشگاهی، مدیریت گروه‌های ادبیات فارسی برخی از دانشگاه‌ها؛ حضور و سخنرانی در همایش‌ها و کنگره‌های علمی و ادبی بین‌المللی و ملی، همکاری با بسیاری از نهادهای فرهنگی، راهنمایی، مشاوره و داوری پایان‌نامه‌های تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا، داوری مقالات و نشریات پژوهشی از جمله فعالیت‌های دکتر انصاری بود.
استاد انصاری که بیش از ۵۰ تألیف و ترجمه و نیز ۴۰ مقاله در حوزه ادبیات فارسی در کارنامه خود دارد، در روز ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ هجری شمسی در قزوین دار فانی را وداع گفت.

کلید واژه ها: پیام تسلیت دکتر قاسم انصاری


نظر شما :

ابوالفضل نجات بخش،استان آذربایجان شرقی،شهرستان اهر ۰۱ مهر ۱۴۰۲ | ۱۶:۵۶
سلام و عرض و ادب و احترام به محضر دانشمند فقید جناب آقای دکتر قاسم انصاری،بنده در دوره کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی از محضر دانشمندم در در کلاس و دانشگاه و بیرون از دانشگاه به وفور مستفید و مستفیض گشته و دانش ها و اطلاعات نوینی از محضرشان متلمذ گردیده ام مع الاسف دیشب یعنی شب جمعه 31 شهریور ماه 1402 ناگهان جهت تجدید خاطره به پیج جناب آقای دکتر انصاری مراجعه وفقدان دانشمندم رو مشاهده نمودم و یک تنگ دلی شدید و افسردگی و ناراحتی غیر قابل وصف برام رو آورده که قرار و سکون و آرامش وجودم سلب گردیده علیهذا انا لله و انا الیه راجعون تابع تقدیر پروردگار منان باشیم آخرالامر به خانواده محترم و معظم علی الخصوص به همسر محترم سرکار خانم انصاری و به محضر استاد گرانقدر و ارجمند سرکار خانم دکتر شهره انصاری تسلیت عرض نموده و به خانواده محترم اجر عظیم و صبر جزیل از درگاه خداوند متعال و منان طالبم. با سپاس فراوان ابوالفضل نجات بخش از استان آذربایجان شرقی،شهرستان اهر
پاسخ مدیر سایت ۱۵ مهر ۱۴۰۲ | ۰۸:۲۹

سپاسگزاریم