انتخاب و معرفی سامانه «تاک» پژوهشگاه در نشست جامعه و صنعت

۱۲ بهمن ۱۴۰۰ | ۰۸:۴۶ کد : ۲۲۱۲۷ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۵۴۲
انتخاب و معرفی سامانه «تاک» پژوهشگاه در نشست جامعه و صنعت

سامانه «تاک» پژوهشگاه به عنوان سامانه برگزیده در سومین  رویداد الگوها و راهکارهای نوین در همکاری دانشگاه با جامعه و صنعت وزارت علوم انتخاب و معرفی شد.

به‌گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، سومین  رویداد الگوها و راهکارهای نوین در همکاری دانشگاه با جامعه و صنعت به همت دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم تحقیقات و فناوری، در تاریخ 26 دی ماه 1400، به صورت غیرحضوری برگزار شد و از  ایده‌های‌ برگزیده دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها قدردانی شد.


محورهای اصلی این رویداد عبارت بود از: ایده‌های خلاقانه در توسعه همکاری‌ها، اثربخشی و مسئولیت اجتماعی، مأموریت‌های استانی و منطقه‌ای، همکاری‌های بین المللی کاربردی، مراکز تحقیق و توسعه مشترک، فرصت‌های مطالعاتی در جامعه و صنعت و پایان‌نامه‌های تقاضا محور.
در ابتدای نشست دکتر محمدسعید سیف، مدیر کل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت، عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌هایی که در سال‌های اخیر در وزارت علوم پیگیری شده است طرح تحول در همکاری‌های دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی با جامعه و صنعت بوده است.


در این دوره بیش از 100 ایده دریافت و در کمیته‎های داوری بررسی شدند که ۱۰ مورد از آنان برای ارائه انتخاب شد و بقیه در قالب «کتاب سومین  رویداد الگوها و راهکارهای نوین در همکاری دانشگاه با جامعه و صنعت وزارت» به دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد.
گفتنی‌است، طرح سامانه تاک (سامانه تعاملی احصای پژوهش‌های کاربردی) که توسط مدیریت نوآوری و کاربردی‌سازی معاونت کاربردی‌سازی علوم انسانی و فرهنگی پژوهشگاه طراحی شده است، نیز در میان طرح‌های برگزیده بود.


سامانه تاک به همت مدیریت نوآوری و کاربردی‌سازی پژوهشگاه علوم انسانی و با همکاری سپهر شمسایی (کارشناس مدیریت) طراحی شده است. سامانه تاک سامانه تعاملی احصای پژوهش‌های کاربردی است که در آن برای همه اعضای هیأت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی صفحه‌ای شخصی برای تعامل با دیگر اعضا، به‌روزرسانی سوابق، آشنایی با سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با حوزه پژوهشی خود و نیز اطلاع از آخرین فراخوان‌های پژوهشی و فرصت‌های مطالعاتی جامعه و صنعت ایجاد شده است. پایان/

 

 

کلید واژه ها: سامانه «تاک» جامعه و صنعت


نظر شما :