برگزاری نشست «مفهوم التحریر فی التفسیر التحریر و التنویر ابن عاشور» به زبان عربی

۲۹ آذر ۱۴۰۰ | ۱۶:۱۰ کد : ۲۲۰۵۴ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۵۴۰
برگزاری نشست «مفهوم التحریر فی التفسیر التحریر و التنویر ابن عاشور» به زبان عربی

مرکز پژوهشی مطالعات قرآنی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با همکاری انجمن مطالعات قرآنی و فرهنگ اسلامی، 24 آذر ماه 1400 نشستی با عنوان «مفهوم التحریر فی التفسیر التحریر و التنویر ابن عاشور» از سلسله نشست‌های «تحولات پژوهش در حیطه مطالعات تفسیری قرآن کریم» برگزار کرد. در این نشست دکتر نجم‌الدین خلف‌الله (استاد دانشگاه لوران فرانسه) و دکتر آلاء وحیدنیا (استادیار پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی) به سخنرانی پیرامون این تفسیر پرداختند.
در این نشست به زبان عربی برگزار شد، در ابتدای جلسه دکتر فروغ پارسا (رئیس مرکز پژوهشی مطالعات قرآنی)، توضیحاتی درباره هفته پژوهش و نشست‌های برگزار شده در این هفته عنوان کرد و از سخنرانان دعوت کرد تا سخنان خود را ارائه کنند.
سپس دکتر وحیدنیا توضیحاتی راجع به شخصیت «محمد الطاهر بن‌عاشور» و تفسیر وی ارائه کرد و به بیان ویژگی‌های تفسیر «التحریر و التنویر» و همچنین رویکرد و روش مفسر آن یعنی علامه محمدالطاهر‌بن عاشور در تفسیر قرآن پرداخت. وی در ادامه به معرفی دکتر نجم‌الدین خلف‌الله پرداخته و گزارشی کوتاه از تحصیلات، فعالیت‌ها و علاقه‎مندی‌های پژوهشی ایشان ارائه داد.
سپس دکتر نجم‌الدین خلف‌الله به بیان مراد علامه محمد الطاهر بن عاشور از واژه «التحریر» در تفسیر «التحریر و التنویر» پرداخت.
در انتها نیز به پرسش‌های حضار پاسخ داده شد.

چندرسانه‌ای (فایل صوتی نشست)

کلید واژه ها: مفهوم التحریر فی التفسیر التحریر التنویر ابن عاشور نجم‌الدین خلف‌الله آلاء وحیدنیا عربی


نظر شما :