گزارش اعضای کمیسیون «تحول در پژوهش» در جلسه‌ی شورای پژوهشی

۱۶ آذر ۱۴۰۰ | ۱۶:۴۳ کد : ۲۱۶۸۰ مهم‌ترین اخبار حوزه ریاست شورای پژوهشی
تعداد بازدید:۱۰۴۴
پیشنهادهای اعضای هیأت علمی برای بهبود و تغییر سازوکارهای پژوهش با مصاحبه و اعلام نظر اعضای هیأت علمی جمع‌آوری و در سه بخش دشواری‌های شیوه‌ی پیشین، پیشنهاد برای شیوه‌ی بهتر و ارائه‌ی الگوی بدیل دسته‌‌بندی شده است و با پالایش آنها به‌زودی نسخه‌ی ابتدایی شیوه‌نامه‌ی پژوهشی ارائه خواهد شد.
گزارش اعضای کمیسیون «تحول در پژوهش» در جلسه‌ی شورای پژوهشی

دکتر موسی نجفی، رئیس پژوهشگاه، در دومین جلسه‌ی شورای پژوهشی که در 15 آذرماه 1400 برگزار شد، ضمن آرزوی سلامتی برای خانواده‌ی بزرگ پژوهشگاه، تأکید کرد: از دوره‌ی گذار پژوهشگاه عبور کرده‌ایم و پژوهشگاه به ثبات رسیده است.
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، دکتر نجفی در رابطه با وظایف شورای پژوهشی تصریح کرد: باید وظایف شورا گسترش پیدا کند و به مسائل مهم‌تر علوم انسانی بپردازد. علوم انسانی با ایده‌پردازی عجین است، به‌همین دلیل بهتر است این ایده‌ها در شورای پژوهشی مطرح شود.
دکتر نجفی ضمن اشاره به توسعه‌ی پژوهشکده‌ها و افزوده شدن چهار پژوهشکده به فهرست پژوهشکده‌های پژوهشگاه در آینده‌ی نزدیک، در مورد انتصاب‌های پژوهشگاه گفت: در انتخاب افراد باید به ظرفیت‌های داخلی توجه شود و به‌همین دلیل همه‌ی انتصاب‌ها در این دوره از داخل پژوهشگاه صورت گرفته است.

در ادامه‌ی جلسه، دکتر فوزی (معاون پژوهشی و تحصیلات تکمیلی) به برنامه‌های هفته‌ی پژوهش اشاره و تأکید کرد: در هفته‌ی پژوهش امسال بیش از 30 سخنرانی و نشست برگزار خواهد شد و یک روز نیز برای برگزاری مراسم گرامیداشت هفته‌ی پژوهش درنظر گرفته شده است.
در ادامه‌، دکتر معین‌زاده، مدیر پژوهشی به قرائت دستور جلسه‌ی شورای پژوهشی پرداخت و طی آن 16 طرح پایان‌یافته قرائت و به تصویب شورای پژوهشی رسید. پس از آن «اعضای شورای انتشارات پژوهشگاه» با نظر اعضای شورای پژوهشی انتخاب شدند.
در پایان جلسه، اعضای کمیسیون «ارزیابی کیفیت و تحول در پژوهش» ضمن ارائه‌ی گزارش کمیسیون، به ترسیم فرایند پژوهشی در پژوهشگاه پرداختند. بر اساس این گزارش، پیشنهادهای اعضای هیأت علمی برای بهبود و تغییر سازوکارهای پژوهش با مصاحبه و اعلام نظر اعضای هیأت علمی جمع‌آوری و در سه بخش «دشواری‌های شیوه‌ی پیشین»، «پیشنهاد برای شیوه‌ی بهتر» و «ارائه‌ی الگوی بدیل» دسته‌‌بندی شده است و با پالایش آنها به‌زودی نسخه‌ی ابتدایی شیوه‌نامه‌ی پژوهشی ارائه خواهد شد.
گفتنی‌ست، اعضای کمیسیون «ارزیابی کیفیت و تحول در پژوهش» پژوهشگاه متشکل از دکتر مریم عاملی رضایی، دکتر فاطمه براتلو، دکتر فاطمه طاهرخانی، دکتر سیده‌زهرا مبلغ و دکتر فریب السادات محسنی‌سهی هستند.
مشروح این خبر در وبگاه معاونت پژوهشی قابل مشاهده است.

کلید واژه ها: دومین جلسه‌ی شورای پژوهشی کمیسیون تحول در پژوهش


نظر شما :