تسلیت به‌مناسبت عروج آسمانی علامه حکیمی

۰۲ شهریور ۱۴۰۰ | ۰۹:۴۰ کد : ۲۱۱۷۴ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۱۱۶۸
استاد حکیمی محبوب روشنفکران دین‌مدار و دانشگاهیان متعهد و تکیه‌گاه بسیاری از حوزویان بود که در سفری باورنکردنی اهل فضل را تنها گذاشت...
تسلیت به‌مناسبت عروج آسمانی علامه حکیمی

تسلیت به‌مناسبت عروج آسمانی علامه حکیمی

صبر بسیار بباید پدر پیر فلک را 

تا دگر مادر گیتی چو تو فرزند بزاید

قلّه اقالیم قبله، قدوه عالمان مصلح، ستیغ خورشید عدالت‌خواهی، مردی از جنس آفتاب و تبار ایمان، رجالی از تبار نور، نماد اجماع معرفت، زهد، فداکاری، اخلاص، بینش‌مندی، تخلّق به اخلاق الهی، میراث‌دار انبیا (ص) و امامان (ع) و اندیشه‌ورزان، فرهیخته متضلّع، فقیه وارسته و متکلم سرآمد، ادیب فرزانه، انقلابی پاکباز و اسوه نخواستن‌ها، یکی از شخصیت‌های بی‌بدیل تاریخ معاصر ایران استاد علامه محمدرضا حکیمی عروج کرد و روح بلند آن عالم مجاهد فرشته خصال به ملکوت اعلا پیوست.


او عالم عامل دردمندی بود که رنج مردم و سیطره‌ی فقر جامعه و نبود عدالت در سراسر عمر پربرکتش به او اجازه نداد یک شب آسوده، سر بر زمین بگذارد و طیش دیگران او را از عیش بازداشته بود. آیینه‌ی اولیاء الهی، صدیقی صریح، و دینداری دردمند بود که همواره دنیا را نادیده انگاشت. محبوب روشنفکران دین‌مدار و دانشگاهیان متعهد و تکیه‌گاه بسیاری از حوزویان بود که در سفری باورنکردنی اهل فضل را تنها گذاشت. او آثاری از خود برجای  گذاشت که هرکدام نشان از بینش‌مندی و منش والای  وی دارد. از الحیات  که آب حیات‌بخش را به کام تشنگان معرفت می چشاند تا فریاد روزها که ندای همه‌ی نسل‌هاست و آثار رهایی‌بخش ادبی وی، همه و همه گنجینه‌ی نمادین پر راز و رمز روزگار ما به شمار می‌آیند.
اکنون قلم باید برایش بگرید و افسوس بخورد و از خود بپرسد آیا در تاریخ معاصر کسی دیگر مانند او پیدا خواهد شد؟


پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی رحلت این طلایه‌دار بازآفرینی میراث‌های دینی و معنوی و این ثلمه‌ی جبران‌ناپذیر را به تمامی دین‌داران، دانش‌دوستان و دغدغه‌مندان میراث‌های این سرزمین تسلیت می‌گوید و آرزو دارد که در این ایام عزیز، خداوند کریم و رحیم او را با محبوب ازلی‌اش، سید و سالار شهیدان محشور فرماید.

 

کلید واژه ها: استاد علامه محمدرضا حکیمی تسلیت


نظر شما :