کسب موفقیت برای نشریه‌‌ی تحقیقات تاریخ اجتماعی پژوهشگاه

۳۱ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۵:۴۰ کد : ۲۱۱۶۹ مهم‌ترین اخبار
تعداد بازدید:۹۲۵
کسب موفقیت برای نشریه‌‌ی تحقیقات تاریخ اجتماعی پژوهشگاه

کسب موفقیت برای نشریه‌‌ی تحقیقات تاریخ اجتماعی پژوهشگاه

نشریه‌‌ی تحقیقات تاریخ اجتماعی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در ارزیابی  سال 1399 کمیسیون نشریات وزارت علوم، رتبه‌ " الف" را کسب کرد.

بر اساس این خبر، نشریه‌‌ی «تحقیقات تاریخ اجتماعی» با صاحب‌امتیازی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی بر اساس آیین‌نامه‌‌ی نشریات علمی در ارزیابی سال  1399 وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، موفق به کسب رتبه‌‌ی "الف" شد.  

این نشریه با بهره‌مندی از استادان متخصص داخلی و بین‌المللی در کادر هیأت تحریریه و داوران، فعالیت علمی خود را با هدف گسترش کوشش و تشریک مساعی برای تأسیس دانش تاریخ اجتماعی در ایران، اهتمام به ایجاد حوزه‌های پژوهشی تاریخ اجتماعی در ایران؛ ایجاد هم‌گرایی بین دانش تاریخ و دیگر حوزه‌های علوم انسانی پی گیری می‌کند.  بر این اساس، مقالات را در وجوه گوناگون اجتماعی زندگی مردم ایران در طول تاریخ ایران، از جمله بحث‌های نظری و روش‌شناسی در حوزه‌ی تاریخ اجتماعی؛ قشرها و طبقات اجتماعی؛ معیشت و زندگی روزانه؛ باورهای اجتماعی و فرهنگی؛ جمعیت؛ مهاجرت؛ نهادها‌ی اجتماعی؛ حوادث طبیعی؛ بیماری؛ بهداشت و پزشکی؛ روستا و شهرنشینی؛ آداب و رسوم؛ زندگی شبانی و کوچ‌روئی؛ مطالعات تطبیقی تاریخ اجتماعی ایران و دیگر کشورها؛ و دیگر زمینه‌های خاص پژوهش در تاریخ اجتماعی  منتشر می کند.

دسترسی به مقالات این نشریه به صورت دسترسی آزاد (open access) و تحت قوانین گواهینامه‌ی بین‌المللی Creative Commons Attribution 4.0 International License  منتشر می‌شود که اجازه‌ی اشتراک (تکثیر و بازآرایی محتوا به هر شکل) و انطباق (بازترکیب، تغییر شکل و بازسازی بر اساس محتوا) را می‌دهد؛ اگر چه این مجله هنوز به عضویت قطعی کمیته‌ی بین‌المللی اخلاق در انتشارات (COPE) در نیامده است، اما از راهنمایی آن‌ها در این حرکت ارزش‌مند مدد جسته و خود را متعهد به اصول آن و رعایت اصول ارزش‌های اخلاق حرفه‌ای می‌داند.

 لازم به ذکر است این نشریه برای دومین سال پیاپی در فهرست نشریات هسته‌ی پایگاه استنادی جهان اسلامی (ISC) قرا رگرفته است. این لیست شامل مجموعه‌ای از مجلات برتر در حوزه‌های موضوعی مختلف است که توسط گروهی از متخصصان رشته‌های مرتبط مورد تجزیه و تحلیل محتوایی دقیق قرار گرفته است.

این نشریه همچنین در نمایه‌های بین‌المللی DOAJ، Google Scholar ، Index Copernicus نمایه شده است.

 

در حال حاضر دکتر شهرام یوسفی‌فر سمت سردبیری و مدیر مسئولی و دکتر اعظم ریاحی نیز مدیریت داخلی این نشریه را برعهده دارند.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به تارنمای نشریه به آدرس socialhistory.ihcs.ac.ir مراجعه فرمایند.

این موفقیت را به جامعه‌ی علمی و پژوهشی کشور، مخصوصاً خانواده‌ی بزرگ پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی تبریک عرض می‌کنیم و آرزوی کسب موفقیت‌های افزون‌تر را داریم.

کلید واژه ها: نشریه‌‌ی تحقیقات تاریخ اجتماعی موفقیت


نظر شما :

فائزه توکلی ۰۶ شهریور ۱۴۰۰ | ۰۹:۳۳
افتخار دریافت رتبه الف برای نشریه تحقیقات تاریخی را حضور سردبیر محترم جناب آقای دکتر یوسفی فر و سرکارخانم دکتر ریاحی که با تلاشهایشان نشریه به این درجه علمی برتر رسیده است تبریک عرض می شود . مستدام باشید