گزارش مراسم مجازی بازدید نوروزی همکاران پژوهشگاه

۱۸ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۶:۰۹ کد : ۲۰۶۷۳ خبر و اطلاعیه گزارش نشست‌ها
تعداد بازدید:۱۶۹۲
از بهاران کی شود سرسبز سنگ / خاک شو تا گل نمایی رنگ رنگ سال‌ها تو سنگ بودی دل‌خراش / آزمون را یک زمانی خاک باش
گزارش مراسم مجازی بازدید نوروزی همکاران پژوهشگاه

گزارش مراسم مجازی بازدید نوروزی همکاران پژوهشگاه

مراسم مجازی بازدید نوروزی سال جدید روز چهارشنبه، 18 فروردین 1400 از طریق اسکای‌روم برگزار شد.
در این مراسم دکتر زهرا پارساپور، معاون کاربردی سازی و فرهنگی پژوهشگاه، با عرض تبریک سال جدید و حلول بهار عبادت و نیایش به همه‌ی همکاران پژوهشگاه، ابراز امیدواری کرد که بهار جان‌ها هم‌زمان با بهار طبیعت باشد. وی گفت: حداقل تحول در بهار، سبز شدن ست که لازمه‌ی آن تحول استعدادی‌ست که در شعر مولوی به «خاک شو» تعبیر شده است:
ای برادر عقل یک‌دم با خود آر/ دم‌به‌دم در تو خزانست و بهار
باغ دل را سبز و تر و تازه بین / پر ز غنچه و ورد و سرو و یاسمین
...
از بهاران کی شود سرسبز سنگ / خاک شو تا گل نمایی رنگ رنگ
سال‌ها تو سنگ بودی دل‌خراش / آزمون را یک زمانی خاک باش
پارساپور ادامه داد: این استعداد سبز شدن، پایین‌ترین مرحله برای رنگ و روی بهاری‌ست و بالاترین مرحله‌ی آن «جان بهاری داشتن» است که بهار جان‌ها ، هم خودش را سبز می‌کند و هم محیط اطراف و پیرامونش را. هر دو با نشاط و آرام می‌شوند و با خودش آشتی و صلح همراه دارد که با محیط و اطرافیانش در صلح و آشتی‌ست.
در سال گذشته در فضای کرونایی آموختیم که چگونه زندگی کنیم و با وجود برخی تلخی‌ها به زندگی دادامه دهیم. آموختیم که می‌توان به فعالیت و تلاش‌ها ادامه داد که گزارش عملکرد پایان سال پژوهشگاه نشان داده که مرعوب این فضا نشدیم.
در ادامه دکتر علیرضا ملایی‌توانی، معاون پژوهشی و تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه، تقارن بهار طبیعت و ماه مبارک رمضان را تبریک گفت و یادآور شد که، امسال، سال پایان قرن چهاردهم است هرچندکه بر سر این موضوع اختلاف نظرهایی هست. مرور وقایع قرن گذشته در کشور ایران نشان‌دهنده‌ی آن‌ست که تجارب چند قرن را در این قرن اخیر در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مطبوعاتی داشتیم و هم‌زمان با آن‌ها، دو جنگ جهانی و جنگ تحمیلی را نیز تجربه کردیم.
 وی ابراز امیدواری کرد: قرن  آینده، قرن  خوب و بابرکت و پردرخششی برای همگان و به‌ویژه ایرانیان و جامعه‌ی ایران باشد و بتوانیم نام پژوهشگاه را درخشان‌تر از قبل مطرح کنیم.

در ادامه ، دکتر مریم قبادی، رئیس دبیرخانه‌ی جذب و مشاور رئیس پژوهشگاه، آغاز سال جدید و فصل بهار را به همه و به‌خصوص به همکاران پژوهشگاه تبریک گفت و آرزوی توفیق و سلامتی در سایه‌ی رحمت خداوند برای همگان کرد که بتوان در فضای جدید و عاری از ویروس کرونا به فعالیت‌ها همانند گذشته ادامه داد.
دکتر عبداله قنبرلو، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع پژوهشگاه، ضمن عرض تبریک سال جدید، آرزوی موفقیت و سلامتی برای همه همکاران پژوهشگاه داشت.
دکتر طاهره کمالی‌زاده، رئیس امور نشریات و مجلات پژوهشگاه، ضمن عرض تبریک سال جدید بابت برگزاری این مراسم و ایجاد این فرصت برای ایجاد فضای هم‌دلی و هم‌صحبتی از هیأت رئیسه‌ی پژوهشگاه تشکر کرد.
دکتر آزیتا افراشی، رئیس پژوهشکده‌ی دانشنامه‌نگاری پژوهشگاه، سال جدید را تبریک گفت و تقارن بهار طبیعت و بهار رمضان را به فال نیک گرفت و از همکاری و تعامل پژوهشکده‌ها با پژوهشکده‌ی دانشنامه‌نگاری تقدیر و تشکر کرد و آرزوی موفقیت و سلامتی برای همه کرد.
دکتر شکوه‌السادات حسینی، مدیر دفتر همکاری‌های علمی_ بین‌المللی پژوهشگاه، ضمن عرض تبریک سال جدید آرزوی موفقیت و سلامتی برای همگان کرد و از برگزاری دوره‌های آموزشی و درس گفتارها با حضور 180نفر در پی تفاهم‌نامه با دانشگاه کابل و روابط خوب و نیکو با دانشگاه‌های افغانستان خبر داد که علاقه‌مند به یادگیری بیشتر زبان و ادبیات فارسی هستند. وی گفت: به‌دنبال برگزاری همایش بین‌المللی در این زمینه هستیم و از پیشنهادهای همکاران محترم نیز استقبال می‌کنیم. باتوجه به تخصص استادان محترم پژوهشگاه و علاقه‌مندی سایر افراد به یادگیری، دوره‌های تخصصی آموزشی، این فرصت و امکان را برای همگان به‌وجود می‌آورد تا از ظرفیت استادان پژوهشگاه نهایت استفاده و بهره‌برداری صورت پذیرد.
دکتر مصطفی عاصی، استاد پژوهشگاه، با عرض تبریک سال جدید، از همگان خواست که فقط اظهار امیدواری نکنیم و در عمل با نگاه به گذشته و ترمیم نقط ضعف فعالیت کنیم که باید با اراده‌ای عظیم تلاش مضاعف به اهداف‌مان و آینده نگاه کنیم.
در این دیدار مجازی صمیمانه، از جمع همکاران و استادان پژوهشگاه آقایان: دکتر مبلغی، دکتر خراشادی‌زاده، دکتر مجیدیان، مهندس جواد صالحی و خانم‌ها: فائزه توکلی، افسرالملوک ملکی و مژگان عسگری، ضمن عرض تبریک سال جدید هجری شمسی، برخی از خواسته‌ها و نظرهای خود را اعلام و بیان کردند. ریاست پژوهشگاه نیز بر پیگیری و اجرای آنان از طریق مبادی رسمی هیأت رئیسه و هیأت امنای پژوهشگاه تأکید کرد.

دکتر قبادی: پاسداشت آیین‌های غنی ایران، فرصتی برای خلق سرمایه‌های اجتماعی‌ست

کلید واژه ها: بازدید نوروزی مجازی


نظر شما :