مصاحبه‌ی خبرگزاری ایلنا با دکتر قبادی در خصوص موضوع اسناد فرهنگی آسیا

۲۹ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۲:۱۰ کد : ۲۰۵۳۰ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۱۵۷۹
من احترام بسیار فراوانی برای استاد گلشنی قائلم و دغدغه‌ی ایشان را درک می‌کنم و مطمئنم دغدغه‌شان درست است، اما ایشان مطمئن باشند که به‌هیچ‌وجه رسالت و وظایف و فعالیت‌های این واحد نه‌تنها کم نخواهد شد، بلکه تقویت هم خواهد شد
مصاحبه‌ی خبرگزاری ایلنا با دکتر قبادی در خصوص موضوع اسناد فرهنگی آسیا

مصاحبه‌ی خبرگزاری ایلنا با دکتر قبادی در خصوص موضوع اسناد فرهنگی آسیا

 

 دکتر قبادی رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در مصاحبه با خبرگزاری ایلنا پیرامون موضوع اسناد فرهنگی آسیا گفت: درباره‌ی تصمیم برای ادغام «اسناد فرهنگی آسیا» و «پژوهشکده‌ی مطالعات فرهنگی و ارتباطات» موافقت اصولی صورت گرفته است و هنوز موافقت قطعی حاصل نشده. قبادی افزود: نتیجه‌ی نهایی در موافقت قطعی مشخص خواهد شد، لذا داوری‌ها و قضاوت‌های پیش از آن کاملاً شتاب‌زده است.

رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی ادامه داد: ثانیاً این یک مسئله‌ی کاملاً متعارف است و ما این‌جا در چهارچوب‌های قانونی عمل کردیم؛ ما بیش از بیست گروه یک نفره و دو نفره (در پژوهشگاه) داشتیم که سالیان سال حق مدیریت‌های بلاوجه می‌گرفتند. این حق مدیریت‌ها باید حذف می‌شد و این اتفاق باید سالیان پیش رخ می‌داد. چراکه ساختارها متناسب نبودند و این اقدام انجام شده است.

قبادی درباره‌ی سرنوشت اسناد فرهنگی آسیا تأکید کرد: نه تنها اکنون به وظایف اسناد فرهنگی آسیا هیچ آسیبی وارد نشده و در آینده هم وارد نخواهد شد، بلکه تازه دارای نیروهای توانمند علمی شده است؛ تاکنون در «اسناد فرهنگی آسیا»نیروی هیأت علمی متخصص تراز اولی نداشتیم و تازه اتفاقاً ارتقای حقیقی پیدا می‌کند.

او یادآور شد: من احترام بسیار فراوانی برای استاد گلشنی (رئیس اسبق پژوهشگاه) قائلم و دغدغه‌ی ایشان را درک می‌کنم و مطمئنم دغدغه‌شان درست است، اما ایشان مطمئن باشند که به‌هیچ‌وجه رسالت و وظایف و فعالیت‌های این واحد نه‌تنها کم نخواهد شد، بلکه تقویت هم خواهد شد و ای کاش که برخی رسانه‌ها، اول از ما حقیقت را می‌پرسیدند تا بعضی از افرادی که دوست دارند اذهان عمومی را تشویش کنند، از همان روزهای اول این اظهارات ناپخته را مطرح نمی‌کردند.

 

کلید واژه ها: مرکز اسناد فرهنگی آسیا دکتر قبادی دکتر گلشنی ادغام


نظر شما :