همراه با رونمایی کتاب کفایه الطب/ حبیش تفلیسی در پژوهشگاه علوم انسانی تجلیل می شود

۱۰ دی ۱۳۹۰ | ۱۶:۲۹ کد : ۱۹۶۸ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۳۳۲۲
همراه با رونمایی کتاب کفایه الطب/ حبیش تفلیسی در پژوهشگاه علوم انسانی تجلیل می شود
همایش «حبیش تفلیسی؛ بزرگمردی جامع علم و ادب» در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می شود.در این همایش دکتر مهدی محق، دکتر محمد مهدی اصفهانی،دکتر علی اشرف صادقی ، دکتر ابولقاسم رادفر و دکتر زهرا پارسا پور سخنرانی خواهند کرد.همچنین در حاشیه این همایش از کتاب «کفایه الطب» اثر ارزشمند حبیش تفلیسی رونمایی خواهد شد.

این اثر  که از متون کهن و گنجینه طب شرق و غرب محسوب می شود، در سه بخش تالیف شده. بخش اول به معرفی نشانه بیماری ها و سبب و علاج آنها پرداخته و بخش دوم شامل اسامی دارو های مفرد است.در بخش سوم نیز اسامی داروهای مرکب به دو زبان فارسی و عربی به ترتیب الفبایی ذکر شده که  با توضیح در باره خواص و شیوه تهیه آنها همراه  است . معادل های کهنی که برای اسامی بعضی از داروها در نسخ خطی متعدد این کتاب  ذکر شده بسیار نادر است. تفلیسی در تنظیم کتاب شیوه هایی را به کار برده که دسترسی به مطالب را آسان ساخته و اطلاعات موجز و مفید در اختیار خواننده قرار می دهد.

علاقه مندان برای حضور در این همایش و نیز مراسم رونمایی از کتاب کفایه الطب، یک شنبه  11 دی ماه ساعت 9 صبح به نشانی بزرگراه کردستان،نبش خیابان ایرانشانسی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی ، سالن حکمت مراجعه نمایند.

فایل های ضمیمه

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :