برگزاری جلسه‌ی هیأت امنا در پژوهشگاه

۲۳ تیر ۱۳۹۹ | ۰۹:۵۱ کد : ۱۹۶۰۵ مهم‌ترین اخبار
تعداد بازدید:۲۸۳۲

برگزاری جلسه‌ی هیأت امنا در پژوهشگاه


روز شنبه ۲۱ تیرماه ۱۳۹۹، پنجمین نشست از دوره‌ی چهارم هیأت امنای پژوهشگاه با حضور اعضا، در سالن اندیشه پژوهشگاه برگزار شد.
در ابتدای این نشست که دکتر باقری، قائم‌مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، ریاست آن را بر عهده داشت، دکتر پارساپور، معاون کاربردی‌سازی علوم انسانی و فرهنگی، گزارشی از فعالیت‌های پژوهشگاه و اعضای هیأت علمی آن در مواجهه‌ی علمی با شیوع بیماری کرونا ارائه کرد که شامل مواردی مانند؛ برگزاری همایش مجازی «بررسی ابعاد انسانی-اجتماعی کرونا در ایران»، ارائه‌ی طرح‌های پژوهشی، انتشار آثار «پویش رسانه‌ای امید» در فضای مجازی و یادداشت‌ها و مصاحبه‌های اعضای هیأت علمی و پژوهشگران پژوهشگاه از زمان ظهور بیماری تاکنون می‌شود. اعضای هیأت امنا، ضمن قدردانی از زحمات پژوهشگران علوم انسانی در واکنش سریع و جدی به ابعاد اجتماعی، روانی، اقتصادی و انسانی بیماری کرونا، اقدامات پژوهشگاه در این زمینه را پیشگامانه و مؤثر دانستند و بر ضرورت حمایت نهادهای مسئول از اجرای طرح‌های پژوهشی و سایر فعالیت‌های علمی آن درباره‌ی ابعاد مختلف این بیماری تأکید کردند.
در ادامه‌ی این نشست، دکتر مهرابی، سرپرست مدیریت ترویج پژوهش‌های علوم انسانی، گزارشی از فعالیت‌های این مدیریت در سه‌ماهه‌ی نخست سال جاری ارائه کرد که مواردی مانند برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی در رشته‌های مختلف علوم انسانی با توجه به نیاز جامعه و به صورت آنلاین، ارتقای تعداد نشریات و مقالات بارگذاری‌شده در پرتال جامع علوم انسانی، ارائه‌ی ایده‌های جدید برای ترویج یافته‌های پژوهش‌های اعضای هیأت علمی در فضای عمومی و مانند آن را در بر می‌گرفت. اعضای هیأت امنا پس از استماع این گزارش، ایجاد و تقویت پیوند میان پژوهش‌های علوم انسانی و عموم جامعه را بسیار مهم دانستند و ضمن قدردانی از اقدامات صورت‌گرفته، پیشنهادهایی را جهت ارتقای فعالیت‌ها -به ویژه در حوزه‌ی بین‌المللی- ارائه کردند.
پس از آن، دستورهای جلسه مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت و مقرر شد مصوبات جلسه، پس از تأئید از سوی وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری، جهت اجرا به پژوهشگاه ابلاغ شود.
یادآور می‌شود، جلسات هیأت امنای دانشگاه‌ها و مراگز آموزش عالی عموماً در دفتر وزیر علوم برگزار می‌شود که این‌بار با تشخیص قائم‌مقام وزیر و رئیس مرکز هیأت‌های امنا و ممیزه‌ی وزارت علوم، این جلسه در پژوهشگاه برگزار شد. علاوه بر این، نشست‌های کمیسیون دائمی هیأت امنا نیز در جلسات متعدد در طول سال در پژوهشگاه برگزار می‌شود و اعضای کمیسیون، ضمن شرکت در نشست، با اعضای هیأت علمی، پژوهشگران و کارکنان پژوهشگاه نیز دیدار و گفتگو می‌کنند.

 

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :

مهدی صباغی ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | ۱۱:۴۶
لطفا صورتجلسه هیأت امنا را هم در سایت درج بفرمایید. تشکر