بازدید اعضای هیأت رئیسه‌ی پژوهشگاه از پژوهشکده‌ی مطالعات استراتژیک خاورمیانه

۱۶ تیر ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۴ کد : ۱۹۵۹۷ مهم‌ترین اخبار
تعداد بازدید:۲۷۷۱

بازدید اعضای هیأت رئیسه‌ی پژوهشگاه از پژوهشکده‌ی مطالعات استراتژیک خاورمیانه
دکتر قبادی، رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی به همراه دکتر ملایی‌توانی و دکتر قنبرلو معاونان پژوهشگاه و دکتر علوی پور، رئیس حوزه‌ی ریاست ضمن بازدید از بخش‌های مختلف پژوهشکده‌ی مطالعات استراتژیک خاورمیانه، با مسئولین این پژوهشکده دیدار و گفت‌وگو کردند.
در ابتدای این دیدار، دکتر موسوی، رئیس پژوهشکده‌ی مطالعات خاورمیانه نقش این پژوهشکده در تعمیق پژوهش‌ها درباره‌ی وجوه مختلف سیاست و جامعه در خاورمیانه، ارتباطات بین‌المللی آن به ویژه در کشورهای عربی را فرصت مغتنمی برای ایجاد پیوند میان دانشمندان ایرانی، متخصصان و پژوهشگران در منطقه دانست و انتشار نشریات مختلف به زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی را از مزیت‌های این مؤسسه معرفی کرد.
پس از ایشان، دکتر قدیر نصری با بیان تاریخچه‌ی فعالیت‌های این پژوهشکده، ظرفیت‌های مختلف آن برای همکاری با نهادهای علمی و پژوهشی را برشمرد و تأکید کرد؛ همکاری میان پژوهشگاه و این پژوهشکده فرصت مناسبی برای ارتقای کارآمدی علوم انسانی در کشور خواهد بود.

دکتر قبادی نیز ضمن قدردانی از دعوت پژوهشکده‌ی مطالعات خاورمیانه، تأکید کرد: پژوهشگاه به عنوان بزرگ‌ترین و غنی‌ترین مؤسسه‌ی پژوهشی علوم انسانی کشور همواره آماده‌ی گسترش همکاری با دیگر مؤسسات و انجام فعالیت‌های مختلف و متنوع فرهنگی و پژوهشی، از قبیل شناسایی و بهره‌گیری از توان علمی و شخصیت فرهنگی استادان و پژوهشگران برجسته‌ی علوم انسانی کشور، تولید محتوای چندرسانه‌ای مؤثر، تدوین گزارش‌های راهبردی مشترک، برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های مشترک علمی و تبادل استاد و محقق و منابع علمی و مانند آن است.
در ادامه‌ی جلسه، حاضران با گفت‌وگو درخصوص توانمندی های دوجانبه برای انجام فعالیت‌های مشترک، بر سر بندهای تفاهم‌نامه‌ی جامع همکاری‌ها توافق کردند و مقرر شد، کمیته‌ی دوجانبه‌ای جهت پیگیری عملی‌شدن مفاد این تفاهم‌نامه تشکیل شود.

 

کلید واژه ها: پژوهشکده‌ی مطالعات استراتژیک خاورمیانه ihcs research center پژوهشگاه پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :