نام عضو هیأت علمی پژوهشگاه در جمع برندگان مسابقه‌ی بین‌المللی علم اطلاعات و دانش‌شناسی

۳۱ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۳:۱۱ کد : ۱۹۵۵۰ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۱۷۶۴
نام عضو هیأت علمی پژوهشگاه در جمع برندگان مسابقه‌ی بین‌المللی علم اطلاعات و دانش‌شناسی

برندگان مسابقه‌ی بین‌المللی علم اطلاعات و دانش‌شناسی (کتابداری و اطلاع‌رسانی) سال ۲۰۲۰ اعلام شدند و مقال اول به دو پژوهشگر از ایران رسید. این مقاله با عنوان «رویت پذیری علم اطلاعات و دانش‌شناسی و ارتباطات علمی در ایران» توسط دکتر گلنسا گلینی‌مقدم، عضو هیأت علمی گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه علامه طباطبایی و دکتر زهرا اجاق از عضو هیأت علمی پژوهشکده‌ی مطالعات فرهنگی و ارتباطات پژوهشگاه علوم انسانی به رشته تحریر درآمده است.
این مسابقه توسط یک گروه ویژه وابسته به انجمن اطلاع‌رسانی و فناوری آمریکا به مدت هشت سال متوالی برگزار شده است. انجمن اطلاع رسانی و فناوری آمریکا یا ASIS&T دارای گروه‌های ویژه در بخش‌های مختلف از جمله گروه ویژه مطالعات بین‌المللی یا (SIG-III)  است که از سال ۲۰۱۳ یک مسابقه مقاله‌نویسی بین‌المللی برای متخصصان علم اطلاعات کشورهای در حال توسعه برگزار می‌کند. هدف از این مسابقه ایجاد یک فرصت برای متخصصان اطلاعات در کشورهای در حال توسعه است که تجربه‌ها و پژوهش‌های خود را به اشتراک بگذارند. موضوع مقالات بایستی در راستای محورهای گردهمایی سالانه انجمن بین‌المللی اطلاع‌رسانی و فناوری باشد. هشتاد و سومین گردهمایی این انجمن امسال از تاریخ ۲۳ تا ۲۸ اکتبر ۲۰۲۰ در شهر بیتسبرگ امریکا با محوریت «اطلاعات برای جهان پایدار: چالش های بزرگ اجتماعی» برگزار می‌شود.
تا کنون بیش از ۳۰۰ نویسنده از ۵۱ کشور جهان در این مسابقه شرکت کرده‌اند. هر سال سه مقاله‌ی پژوهشی برتر که یک جنبه یا موضوع خاص در کشورهای در حال توسعه بررسی کرده باشند به عنوان مقالات برتر اعلام می‌شوند. به نویسندگان هر سه مقاله عضویت رایگان انجمن بین‌المللی اطلاع‌رسانی و فناوری اهدا می‌شود. علاوه بر این برنده اول باید مقاله‌ی خود را به شکل پوستر در گردهمایی سالانه ارائه دهد و مبلغ ۱۵۰۰ دلار امریکا برای تأمین هزینه‌ی شرکت در گردهمایی و سفر به امریکا پرداخت خواهد شد. معیارهای ارزیابی بر اساس نوآوری در پژوهش، نوآوری در طرح مسئله، شیوه اجرای پژوهش، مبنای نظری، کیفیت پژوهش، شیوه سازماندهی مقاله و استناددهی آن است.

After a blind peer review process, the 2020 International Paper Contest committee has selected the following winners.
First Place: Visibility of Library and Information Science and Scientific Communication in Iran (by Golnessa Galyani-Moghaddam and Zahra Ojagh, Iran)
Second Place: Children as Individual Subjects through Digital Competency (by Seran Demiral, Turkey)
Third Place: A Comparative Study of Public Libraries of Nagaland, Patna (Bihar) and Vadodara (Gujarat) of India (by Pichano Kikon and Sourabh Suman, India)

The committee has provided detailed feedback to all the participants. Authors of the winning papers are invited to submit their papers to Libri, the International Journal of Libraries and Information Studies, where papers would go through a double-blind peer-review process before publication.

https://www.asist.org/sig/sigiii/sig-iii-awards/international-paper-contest/international-paper-contest-news/

 

کلید واژه ها: مسابقه‌ی بین‌المللی علم اطلاعات و دانش‌شناسی کتابداری و اطلاع‌رسانی زهرا اجاق ihcs research center پژوهشگاه پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :