کنگره علوم انسانی وضعیت کنونی علوم انسانی کشور را مشخص می کند

۰۷ دی ۱۳۹۰ | ۱۳:۵۵ کد : ۱۹۵۴ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۱۹۰۵

دکتر بهروز درّی،عضو کمیته علمی دومین کنگره ملی علوم انسانی و استاد دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به اینکه کنگره علوم انسانی یک کنگره عادی نیست گفت:«دومین کنگره ملی علوم انسانی می‌تواند موجب فضا سازی و حرکت رو به جلو باشد و وضعیت کنونی رشته‌های علوم انسانی را مشخص کند.»

دکتر بهروز درّی استاد دانشکده مدیریت دانشگاه شهید بهشتی و عضو کمیته علمی دومین کنگره ملی علوم انسانی با تاکید بر اهمیت این کنگره افزود: «هدف از برگزاری این کنگره موضوعات مربوط به تحول علوم انسانی است. به نظر می‌رسد متفکرانی که در این حوزه صاحبنظر هستند چندان وارد این موضوع نشده‌اند.مقالات ارسال شده نشان دهنده تلاش محققان در قالب پژوهشهای دانشگاهی و آکادمیک است. از چنین همایشهایی انتظار می‌رود تا بتواند دیدگاههای نوینی را وارد و مطرح کنند.»

وی ضمن اشاره به بومی سازی علوم انسانی به عنوان یکی از محورهای اصلی این کنگره،تصریح کرد:«این مقوله می‌تواند در کنگره مطرح باشد و راجع به آن بحث و گفتگوی بیشتر شود. بومی سازی نیازمند یک بستر آماده و تعریف دقیق تر و مشارکت دست اندرکاران و صاحبنظران است.»

دکتر دری تأکید کرد:« علوم انسانی به لحاظ حساسیت هایی که در سال های اخیر متوجه آن بوده باید بتواند به خوبی از این گذرگاه عبور کند. نگرانی این است که چنین همایشهایی به این مجهولات نتوانند پاسخ گویند.کنگره علوم انسانی یک کنگره عادی نیست و با سایر همایش ها تفاوت دارد. معمولا همایش های دیگر برگزار می‌شوند و مقالاتی به چاپ می‌رسد. در حالی که کنگره علوم انسانی باید به سؤالاتی در این  سال ها مطرح بوده جواب دهد و به نقاط ضعف پاسخ گوید.»

عضو کمیته علمی دومین کنگره ملی علوم انسانی در پایان خاطر نشان کرد:«امیدواریم از طریق ترکیب کار و انعکاس مقالات این کنگره بتوانیم کمکی به این جریان انجام دهیم.»

دومین کنگره ملی علوم انسانی از سوی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با همکاری دانشگاه شهید بهشتی 14 و 15 دی ماه در دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار می‌شود.

این همایش در پنج محور اصلی و همراه با نشستهای تخصصی با محوریت علوم انسانی برگزار خواهد شد. علوم انسانی و میراث تمدن اسلامی، نقش علوم انسانی در تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و علوم انسانی و نظام آموزش و پژوهش در ایران از جمله محورهای این همایش به شمار می‌روند.نظام برنامه ریزی دروس علوم انسانی در ایران و کارکردها و دستاوردهای علوم انسانی نیز دو محور دیگر این همایش هستند.

علاقمندان برای ثبت نام در این همایش می‌توانند به سایت congress2.ihcs.ac.ir مراجعه کنند.

 

 

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :