گزارش برگزاری همایش مجازی چهار روزه ابعاد انسانی - اجتماعی مسئله کرونا در ایران

۱۵ خرداد ۱۳۹۹ | ۲۳:۳۲ کد : ۱۹۵۱۵ مهم‌ترین اخبار
تعداد بازدید:۱۹۳۴


گزارش برگزاری همایش مجازی چهار روزه ابعاد انسانی - اجتماعی مسئله کرونا در ایران

همایش مجازی چهار روزه ابعاد انسانی - اجتماعی مسئله کرونا در ایران از روز شنبه  ۱۰ لغایت ۱۳ خرداد ۱۳۹۹، به همت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و به کوشش پژوهشکده دانشنامه نگاری این پژوهشگاه برگزار شد.
پیش از این، از اواخر فروردین سال جاری ۱۲ پیش نشست در موضوعات مختلف کرونا برگزار شده بود.
از ویژگی‌های اصلی این همایش جامعیت حوزه‌های بررسی و موضوعات آن بود که عبارت‌اند از: آموزش و پرورش، فلسفه تعلیم و تربیت، اخلاق پزشکی، فلسفه، زبان‌شناسی، هنر و ادبیات، حقوق، علوم سیاسی، آموزش عالی، جامعه شناسی، زبان شناسی، اقتصاد، فرهنگ و ارتباطات و مطالعات اجتماعی زنان که سخنرانان در مدت چهار روز این موضوعات را طی ۶۲ سخنرانی در ۲۹ پنل ارائه کردند.
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، وزارت آموزش و پرورش و سازمان بهداشت جهانی در برگزاری این همایش یاری‌رسان بودند و علاوه بر پژوهشکده‌های مختلف پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی اعضای هیأت علمی ۳۹ دانشگاه و انجمن علمی از جمله دانشگاه تهران، شهید بهشتی، خوارزمی، علوم پزشکی تهران، امام صادق (ع )، دانشگاه شیراز، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه لرستان، دانشگاه بوعلی‌سینای همدان، دانشگاه بین‌المللی قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه اهواز، دانشگاه اصفهان، پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش و برخی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های دیگر با سخنرانی و ارسال چکیده و مقاله کامل در این همایش شرکت کردند.
دکتر احمد پاکتچی، دبیر علمی همایش و دانشیار پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در پایان سخنرانی‌های این همایش فراتحلیلی از مباحث آن ارائه کردند. چکیده‌ها و مقالات این همایش به زودی منتشر خواهد شد و فایل صوتی سخنرانی‌ها بر روی سایت پژوهشگاه قرار خواهد گرفت.


میهمان اختتامیه این همایش دکتر ایرج حریرچی، معاون کل محترم وزارت بهداشت بودند که بر نیاز سیستم بهداشت و درمان کشور به پژوهش‌های علوم انسانی درباره کرونا ذیل ۸ عنوان تأکید کردند و انجام آنها را ضروری دانستند. همچنین دکتر حسینعلی قبادی، رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی نیز در مراسم اختتامیه سخنرانی خود با موضوع، بیم ها و امیدها در فضای کرونا ایراد کردند که گزارش مفصل این همایش مجازی در اختیار علاقمندان به علوم انسانی و دانشجویان قرار خواهد گرفت.

کلید واژه ها: کرونا همایش مجازی ایرج حریرچی حسینعلی قبادی پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :