از کوچ استاد اخلاق و معرفت پنج‌سال گذشت

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۰:۰۰ کد : ۱۹۴۵۱ مهم‌ترین اخبار
تعداد بازدید:۱۷۴۳

یادی از استاد فرهیخته و رئیس فقید پژوهشگاه


۱7 اردیبهشت 1399، پنجمین سالگرد رحلت استادی مومن و مدیری مدبر و دلسوز است که در سال‌های آخر عمر شریف و پربرکتش، ریاست پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی را بر عهده داشت و در همان دوران کوتاه اشتغال بدین کار، خاطره‌ای بس نیکو و سرشار از ایمان، عشق و زیبایی را برای کارکنان پژوهشگاه بر جای گذاشت.
دکتر صادق آئینه‌وند، استاد ماندگار تاریخ اسلام و معلم وارسته، مومن، دلسوز و متعهدی که عمر شریف خود را به اشاعه علم مبتنی بر اخلاق اسلامی، صلح‌جویی و انسان‌دوستی گذراند و در سلوک و خلقیات نیز همت خویش را بر تبعیت از آموخته‌هایش از سیره نبی مکرم اسلام (ص) و ائمه هدی (ع) نهاده بود، ازجمله پژوهشگران و اندیشمندانی بود که دانش و معرفت را بیش از هر چیز برای ساختن جامعه‌ای بهتر و ترویج فرهنگ دیگردوستی و دغدغه زندگی نیکو و کرامت‌مدار برای همگان می‌خواست و تقریب و اتحاد مسلمانان در سرتاسر جهان را گامی مؤثر در این جهت می‌انگاشت و مبلغ اسلام به‌مثابه دین همدلی و عبودیت خالص برای پروردگار همه انسان‌ها و موجودات عالم بود.
بسیاری از پژوهشگران و دانشمندان امروز در حوزه‌های مختلف علمی، در سال‌های گوناگون توفیق تلمذ علمی و عملی نزد این استاد کم‌نظیر را داشتند و شهادت می‌دهند که فقدان این مدرس شریف و متعهد تا چه‌اندازه برای جامعه‌علمی و دانشگاهی کشور، ثلمه‌ای بزرگ و جبران‌ناپذیر است.
پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی که آخرین مقصد خدمت آن بزرگ‌مرد بود، هرساله در این‌روزها در یادآوری این فقدان عظیم، یاد استاد سفرکرده را گرامی می‌دارد. امسال که پنجمین سال رحلت دکتر صادق آئینه‌وند (ره) را می‌گذرانیم، ضمن تسلیت مجدد به خانواده گرامی ایشان و همه اهالی علم و معرفت و مسلمانان متعهد و دغدغه‌مند عالم، نام و یاد آن فقید سعید را به نیکی یاد می‌کنیم.
باشد که در حسن سلوک و تخلق به اخلاق الهی، رهرو بزرگمردانی مانند دکتر صادق آئینه‌وند (ره) باشیم.

روحش شاد و یادش گرامی‌باد

 

 

کلید واژه ها: پنجمین سالگرد دکتر آئینه‌وند دکتر صادق آئینه‌وند پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :