برگزاری جلسه هیات رئیسه پژوهشگاه

۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۰:۰۲ کد : ۱۹۳۴۵ مهم‌ترین اخبار
تعداد بازدید:۱۴۶۵

 

جلسه هیات رئیسه پژوهشگاه در روز دوشنبه ۱۸ فروردین با محوریت مشارکت موثر پژوهشگاه در پژوهش در زمینه شیوع بیماری کرونا و ارائه راهکارهای اجرایی از منظر رشته‌های مختلف علوم انسانی جهت مقابله با این بیماری و همچنین برنامه‌ریزی مسائل مالی در سال جدید برگزار شد. در ابتدای این جلسه دکتر قبادی رئیس پژوهشگاه، ضمن تبریک اعیاد ماه شعبان و به ویژه نیمه شعبان، روز میلاد حضرت ولی‌عصر (عج)، از درگاه خداوند متعال برای همه بیماران آرزوی شفای عاجل کرد و از همگان خواست در این ایام دشوار، حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و خانواده‌های گرفتار در بیماری را فراموش نکنند.
رئیس پژوهشگاه در ادامه تاکید کرد با توجه به شرایط موجود و اهمیتی که شیوع بیماری کرونا در کشور دارد و تاثیراتی که این امر می‌تواند به لحاظ تمدنی برای کشور داشته باشد، توجه به سابقه تاریخی و فرهنگی و ادبی تمدن ایرانی در مواجهه با ابتلائات و بلاهای گوناگون طبیعی و غیرطبیعی بسیار مهم است. از این جهت، با توجه به جایگاه تمدنی پژوهشگاه به عنوان نماد تمدنی ایران معاصر، باید ضمن انجام فعالیت‌های عمومی و پژوهشی جاری، اقدامات ویژه و فوری به منظور بر عهده گرفتن مسئولیت‌های مضاعف و موثر تمدنی در حوزه علوم انسانی در این مقوله حیاتی از سوی پژوهشگران پژوهشگاه در دستور کار قرار گیرد. چرا که تاکید بر نشان دادن کارآمدی علوم انسانی در این برهه تاریخی، یکی از مهم‌ترین نشانه‌های ارزش و اعتبار این علوم در کشور است.
دکتر قبادی همچنین با توجه به ابلاغیه وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص ضرورت تداوم برنامه‌های مصوب موسسات آموزش عالی در ایام دورکاری، تاکید کرد پژوهشکده‌ها باید تلاش کنند به نحو موثری به صورت برنامه‌مدار، طرح‌های مشخصی را در زمینه اقتصاد، تاریخ، مقولات اجتماعی و روان‌شناختی و سیاسی (از منظر رشته‌ها و حوزه‌های پژوهشی مختلف) در جهت فعال‌سازی ظرفیت‌های پژوهشی موجود در پژوهشگاه تدوین و ارائه کنند تا جلب حمایت نهادهای مسئول در این زمینه، این طرح‌ها به صورت کاربردی و عملیاتی اجرا و منتشر شوند.
در ادامه جلسه، برنامه‌ریزی مالی سال ۱۳۹۹ با حضور مدیران امور مالی و بودجه و تشکیلات پژوهشگاه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و هیات رئیسه ضمن تاکید بر ضرورت صرفه‌جویی در هزینه‌ها، درآمدزایی و اجرای طرح‌های پژوهشی کارفرمایی را از جمله امور مهمی دانست که باید برنامه‌ریزی‌های لازم در خصوص آن صورت گیرد.

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :