پیام هم‌دلی و هم‌دردی پژوهشگاه با کادر درمانی فداکار ایران

۲۹ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۶:۲۰ کد : ۱۹۳۰۳ مهم‌ترین اخبار
تعداد بازدید:۲۴۹۶
پیام هم‌دلی و هم‌دردی پژوهشگاه با کادر درمانی فداکار ایران

در آستانه سال جدید و به منظور تجلیل از رشادت‌ها و ایثارگری‌های کادر درمان مبارزه با ویروس خطرناک کرونا، دکتر قبادی رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، پیامی را با عنوان هم‌دلی و هم‌دردی با این عزیزان سخت‌کوش منتشر کرده است که متن کامل آن از نظرتان می‌گذرد:

باسمه تعالی

جناب آقای دکتر نمکی
وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
سلام علیکم

با درود و تحیت محضر همه شهدای کادر پزشکی و تعظیم در برابر فداکاری های جاودانه جنابعالی و همه همکاران شما؛
افلاطون، تفاوت کشورگشایی هخامنشیان ایرانی را با یونانیان در این می‌داند که ایرانیان، پس از فتح کشورها به تاسیس روال‌ها، ایجاد سنت و وضع قوانین دست می‌یازیدند در حالی که کشورگشایی یونانیان به شکست دادن حریف ختم می‌شد.
شاید یکی از دلایل قوام تمدن ایرانی و عوامل عدم استمرار شکوه تمدن یونانی در همین نکته افلاطون نهفته باشد.
مروری بر دوران اسطوره‌ای ایرانی نشان می‌دهد که هر یک از فرمانروایان ایران مظهری از آفرینش بخشی از تمدن بودند. از کیومرث تا هوشنگ ... همه نشانگر گوشه‌ای از فرایند ساختن تمدن این سرزمین به شمار می‌آیند و نوروز که در آستانه آن هستیم خلق آیینی بود که در زمان جمشید متولد شد.
نوروز در حقیقت تجلی آشکار و دوران‌ساز تمدنی است که عناصر آن پیشتر شکل گرفته بود.
اکنون در نوروز ۱۳۹۹ شمسی صیانت از ستون این تمدن در دست پزشکان ایرانی و جنابعالی و همکاران ارزشمند شماست و بدین ترتیب، امروز بخش‌هایی از این تمدن، بلکه نمود اصلی آن در جامعه پزشکی و کادر درمانی ایران زمین تجلی یافته است. نوروز امسال فرصتی است که ملت ایران با طلایه‌داران تمدن ایرانی که امروز در کادر درمانی تجلی یافته است ادای احترام کند.
خوشبختانه نوروز امسال با نوروز معنوی  و الهی یعنی بعثت نبی اکرم صلوات الله همراه گشته و نوید‌بخش تحولی نیکو و مقدمه ای فرخنده برای سلامت جسمی و معنوی ایرانیان خواهد بود.
چه خوب که این دو عید مقارن شده و فضایل آن یکجا جمع شده‌اند.
حسنت به اتفاق ملاحت جهان گرفت 

 آری به اتفاق جهان می‌توان گرفت
امروز شما نمودی از تجربه زیسته تمدن ایرانی هستید و رجا واثق دارد که نه از سترگی بیماری هراس دارید نه از رجزخوانی بدخواهان این سرزمین بیمناکید و نه از ادامه راه شجاعانه، مخلصانه و خداپسندانه تردید به خود راه نخواهید داد.
پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی به عنوان نماد تمدنی علوم انسانی معاصر و بزرگترین موسسه پژوهشی علوم انسانی غرب آسیا، همراه با شبکه نخبگانی چند هزار نفره استادان و محققان علوم انسانیِ متصل به آن و بخشی از نهاد علوم انسانی در کشور، همت والا، اندیشه توانا و اخلاص مثال‌زدنی کادر درمانی ایران و جنابعالی را می‌ستاید و تاکنون پا به پای اهتمام سترگ شما، پویش های فرهنگی، اجتماعی گوناگونی را با مشارکت شبکه نخبگانی خود طراحی، ساماندهی و اجرا کرده است. ما همچنان آماده ایم که در کنار شما رسالت انسانی و تاریخی خود را ایقا نموده و در راستای مسئولیت اجتماعی خود، پاسخگوی نیازهای فکری، آموزشی،  فرهنگی در چارچوب اولویتهای مورد نظر وزارت محترم باشیم.
 از درگاه خداوند متعال مسئلت دارد که بر توان اقدام و اندیشه‌ورزی و هدایت و مدیریت شما بیفزاید و جهانیان بار دیگر شاهد آن باشند که ملتی با پشتوانه ۷۰۰۰ سال تمدن در بزنگاه مهم تاریخی- تمدنی چگونه مقتضیات خود را به‌رغم آن همه دشمنی‌ورزی بیش از یک قرن استعمارگران و بدخواهان درک می‌کند و اگر تنش زخم ببیند، پرچمش نخواهد افتاد.
نوروز بمانید که ایام شمایید                                       آغاز شمایید و سرانجام شمایید

یَا مَنْ أَرْجُوهُ لِکُلِّ خَیْرٍ وَ آمَنُ سَخَطَهُ عِنْدَ (مِنْ) کُلِّ شَرٍّ

ارادتمند
حسینعلی قبادی
رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی

کلید واژه ها: پیام پژوهشگاه به کادر درمانی مبارزه با کرونا کرونا پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :