سردار سادات‌حسینی: مبانی مکتب سلیمانی قابل تحقیق و پژوهش است

۲۰ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۴:۴۶ کد : ۱۹۱۹۵ مهم‌ترین اخبار
تعداد بازدید:۱۹۵۱
دکتر قبادی: سردار سلیمانی مصداق بارز گفتمان بازدارندگی و صلح بود
سردار سادات‌حسینی: مبانی مکتب سلیمانی قابل تحقیق و پژوهش است

سردار سادات‌حسینی: هر جامعه‌ای که زود خسته نشد، اولین خصیصه تکوین یوم‌الله را در خود ایجاد کرده است
گاهی به جای حرف، ادله و برهان به خون نیاز است
مبانی مکتب سلیمانی قابل تحقیق و پژوهش است
دکتر قبادی: سردار سلیمانی مصداق بارز گفتمان بازدارندگی و صلح بود

پایگاه بسیج پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی روز یکشنبه، 20 بهمن‌ماه 1398، مراسمی به مناسبت بزرگداشت چهل‌و‌یکمین سالروز پیروزی انقلاب و چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی
برگزار کرد که طی آن دکتر قبادی، رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و سردار سرتیپ دوم پاسدار سیدباقر سادات‌حسینی، معاون فرهنگی، اجتماعی قرارگاه ثارالله سپاه تهران به ایراد سخنرانی پرداختند.
تحلیل مسائل روز
در ابتدای مراسم دکتر حسین نصیرزاده، فرمانده مرکز بسیج کارکنان وزارت علوم تحقیقات و فناوری و دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ضمن تبریک دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی و گرامی‌داشت نام و یاد شهدای انقلاب به‌خصوص سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی گفت: باید هوشیار باشیم تا جوانان و نوجوانان کشور بیش از پیش به برکات انقلاب پی ببرند و بدانند در دوران رژیم ستمشاهی نیروهای امنیتی و ساواک با انقلابیون چه برخوردهایی داشتند که ما آن روزها را فراموش نمی‌کنیم و خاطرات تلخ و شیرینی از آن دوران داریم.
دکتر نصیرزاده تأکید کرد: به تعبیر حضرت امام (ره) «آمریکایی‌ها اگر تمام زندگی‌شان را هم بدهند آن سیلی که از انقلاب اسلامی ایران خورده‌اند، جبران نمی‌شود.» ما کمر آمریکا را شکستیم و با وجود اینکه شاه فضای سنگین اطلاعاتی و بازدارندگی ایجاد کرده بود، اما نتوانست مانع از پیروزی انقلاب شود و ما ابهت آنها را شکستیم و اکنون نیز اجازه نمی‌دهیم آنها حتی فکری علیه جمهوری اسلامی بکنند و این توانمندی را داریم.

در ادامه مراسم دکتر قبادی، رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی ضمن تبریک ایام فرخنده پیروزی انقلاب کبیر اسلامی ابراز امیدواری کرد، خداوند با فضل و عنایت خاص خود بر شکوه و عظمت انقلاب، به حق خون پاک شهدای انقلاب اسلامی به ویژه سردار سلیمانی بیفزاید.
قبادی با ذکر خاطره‌ای از فرمانده و سردار سلیمانی در عملیات والفجر مقدماتی گفت: با اینکه توفیق نداشتم سردار سلیمانی را از نزدیک زیارت کنم اما عشق و اردات این مرد خدا معمولاً در قلب افرادی که بی‌واسطه یا باواسطه با او همکاری داشتند، شعله‌ور بود. با نگاه دانشگاهی می‌توان به ویژگی‌های منحصر به فرد شخصیت سردار سلیمانی پی برد که باید در آینده بیشتر به دلایل و زمینه‌های وجودی چنین شخصیتی بپردازیم.
قبادی تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار دیروز (19بهمن) خود با فرماندهان نیروی هوایی فرمودند؛ «ما باید قوی شویم نه برای اینکه به دیگران تجاوز کنیم بلکه دیگران فکر و قدرت حمله به ما را نداشته باشند» و به تعبیری همان قدرت بازدارندگی انقلاب که داعیه صلح جهانی دارد اما اگر ضعیف باشیم، نمی‌گذارند صلح برقرار شود که من فکر می‌کنم شهید سلیمانی مصداق بارز این گفتمان و عمل‌کننده به آن بود که در این فرصت به ارائه چهار نکته از ویژگی‌های شهید سلیمانی اکتفا می‌کنم:
1-    تمرکز، استمرار و ممارست در یک حرفه و زمینه و به اوج رسیدن در همان مسیر که نفس ممارست در یک کار انسان را به اوج می‌رساند.
2-    دراز مدت اندیشیدن، اهل گفتگو بودن و جهانی فکرکردن.
3-    ناشناخته بودن و عملکرد طبق منطق آسمانی که او هم یک فرمانده نظامی بود و هم یک مرد فرهنگی که مخاطبان زیادی در آسیا و اروپا داشت .
4-    پیوند میان آرمان‌گرایی با واقع‌بینی و عملگرایی. او از مرگ فرار نمی‌کرد و با خردورزی عالی و اوج انقلابی‌گری شهید شد که کار هر شخصی نیست. سردار سلیمانی بسیار امتحان پس داد تا به این مرحله برسد.
رئیس پژوهشگاه علوم انسانی با تشکر از حضار و میهمانان گرانقدر تأکید کرد: این مراسم بهانه‌ای بود تا به محضر شهدای انقلاب اسلامی به ویژه سردار شهید سلیمانی عرض ادب و ارادتی داشته باشیم که آن‌جا جان همه شهدا جمع یک‌جا جمع است و همگی برای کامیابی، سرافرازی و تداوم موفقیت‌های انقلاب اسلامی دعا می‌کنیم. والسلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته

سردار سادات‌حسینی: هر جامعه‌ای که شکور و صبور باشد، حتما فجرآفرین می‌شود و یوم‌الله تولید می‌کند
در ادامه مراسم، سردار سرتیپ دوم پاسدار سیدباقر سادات‌حسینی، معاون فرهنگی، اجتماعی قرارگاه ثارالله سپاه تهران با گرامی‌داشت یاد و نام شهدای انقلاب و 8 سال دفاع مقدس، مدافعان حرم و شهید سلیمانی گفت: ایام‌الله مصداق بارز قدرت‌نمایی خداست که اخیراً با شهادت سردار سلیمانی شاهد یکی از آنها بودیم و در ادامه نیز حمله موشکی به پایگاه بزرگ آمریکایی در عراق دومین ایام‌الله را رقم زد.
سردار سادات‌حسینی با اشاره به آیه 5 سوره ایراهیم (وَلَقَدْ أَرْسَلْنَا مُوسَىٰ بآیَاتِنَا أَنْ أَخْرِجْ قَوْمَکَ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ وَذَکِّرْهُمْ بأَیَّامِ اللَّهِ ۚ إِنَّ فِی ذَٰلِکَ لَآیَاتٍ لِکُلِّ صَبَّارٍ شَکُورٍ) تأکید کرد: چون تاریخ مملو از فرعون‌ها و موسی‌ها است هر امتی می‌تواند یک یوم‌الله متولد کند که دو شاخصه اساسی در ادامه آیه برای تکوین و شکل‌گیری یوم‌الله مطرح شده است؛ هر جامعه‌ای که به درجه بالای صبر و مقاومت رسید و هر جامعه‌ای که زود خسته نشد اولین خصیصه تکوین یوم‌الله را در خود ایجاد کرده است. شکور بودن هم واژه زیبا و دقیقی دارد. شکر یعنی؛ استفاده دقیق، صحیح و به‌جا از نعمت. ما انسان‌ها در دریایی از نعمت‌های پروردگار غرق هستیم و بالاترین نعمت از میان نعمت‌ها هم نعمت هدایت است آن چیزی هم که هدایت را می‌تواند عملی کند، نعمت ولایت است. شکور بودن یعنی ولایت را تشخیص دادن و از او تبعیت کردن. هر جامعه‌ای که شکور و صبور باشد، حتما فجرآفرین می‌شود و یوم‌الله تولید می‌کند که یوم‌الله 22 بهمن هم بر اساس این دو خصیصه شکل گرفت. جامعه‌ای که 2500 سال رژیم سلطنتی او را در بر گرفته بود و آمریکایی‌ها با آن همه قدرت باور نمی‌کردند، این انقلاب اسلامی شکل بگیرد اما مردم ریشه‌های این حکومت 2500 ساله را فرو ریختند و ...

سردار سادات‌حسینی با اشاره به شهارت سردار سلیمانی گفت: خود حاج قاسم به آمریکایی‌ها هشدار داده بود که کشتن او برای آمریکا هزینه بالایی خواهد داشت و ترامپ ملعون هم باور نمی‌کرد تا این حد در پیش‌بینی‌هایش مرتکب اشتباه شود. جامعه ما به خون پاک و مقدس حاج قاسم‌ها احتیاج داشت. گاهی حرف، ادله و برهان پیش نمی رود و به خون نیاز است. پس از جنگ جهانی دوم تاکنون کسی جرأت نکرده بود عملیات نظامی علیه آمریکای جنایتکار داشته باشد اما بچه‌های امام راحل در سپاه و جمهوری اسلامی این کار را کردند همانطور که در 30 خردادماه پهباد پیشرفته آمریکا را سرنگون کردیم.
سادات‌حسینی در خاتمه تأکید کرد: ما امروز به لطف الهی و به حقانیت خون شهدا و به اعتراف مراکز پژوهشی غربی در اوج اقتدار نظامی هستیم و در آستانه تحول بزرگی قرار داریم و این موارد شعار نیست و ما باید از خون شهدا حفاظت کنیم. رهبر انقلاب چه زیبا فرمودند؛ «حاج قاسم از مرزهای شخصی عبور کرده و به مکتب سلیمانی تبدیل شده است». مبانی مکتب سلیمانی قابل مطالعه پژوهش است و ... ما با حضور پرشور در راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات مجلس شورای اسلامی به دشمنان نشان می‌دهیم، ایران سرفراز است و امنیت و اقتدار دارد.

 

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :