گزارش مراسم عزاداری و قرائت زیارت عاشورا به مناسبت شهادت سردار سلیمانی

شهید سلیمانی، آینه‌ای که شکست و تکثیر شد

۱۴ دی ۱۳۹۸ | ۱۵:۵۹ کد : ۱۹۰۳۷ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۱۳۴۱
حاج‌قاسم با صدای مظلومیت همراه با صلابت خود، موجی از بیداری را در کشورمان طنین‌انداز کرد.

به مناسبت شهادت سردار سرفراز سپهبد حاج قاسم سلیمانی، مراسم عزاداری و قرائت زیارت عاشورا، ظهر روز شنبه، 14 دی‌ماه 1398، به همت معاونت کاربردی‌سازی علوم انسانی و فرهنگی و بسیج اساتید و کارکنان در نمازخانه پژوهشگاه برگزار شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، در این مراسم باشکوه کربلایی محمدرضا صابر، مداح جوان اهل بیت به نوحه‌خوانی و قرائت زیارت عاشورا پرداخت و سیدحامد حسینی پیش‌نماز پژوهشگاه، طی سخنانی به وصف رشادت‌های سردار سلیمانی پرداخت و گفت: بامداد جمعه عزیزان گرانبهایی را از دست دادیم. با اینکه از شهادت سردار سلیمانی به شدت غمگین و عزادار هستیم، اما خوشبختانه در کشور اسلامی‌مان، سرداران زیادی داریم و این را هم بدانیم که شکستن یک آینه باعث تکثیر آن می‌شود و تکه‌های کوچک‌تر نیز نور و روشنایی را منعکس می‌کنند و به جنگ ظلمت می روند.

حسینی تأکید کرد: شهید سلیمانی به ما درس مقاومت داد و موج جدیدی از بیداری در کشور ایجاد شد و حاج‌قاسم با صدای مظلومیت همراه با صلابت خود، موجی از بیداری را در کشورمان طنین‌انداز کرد. در ساعاتی که ما در منازل خود در خواب ناز بودیم، سلیمانی و هم‌رزمانش در جبهه‌های حق علیه باطل دوش‌تادوش رزمندگان جبهه مقاومت، می‌جنگیدند تا صدای توپ و تانک دشمنان ما را از رختخواب گرم و نرم‌مان بیدار نکند و حاج‌قاسم در همان زمانی که خیلی از ماها خواب بودیم، رحیل شهادت را سر کشید.
حسینی در خاتمه گفت: ان‌شاءالله حاج‌قاسم برای ما به عنوان اسطوره باقی نماند بلکه آن شهید زنده به‌عنوان اسوه در حیات فکری، و رفتاری ما نقش ایفا کند و به عنوان دکترین سیاسی ما که این مصیبت عظیم را دوباره خدمت همه شما عزیزان تسلیت عرض می کنم واقعاً دو عزیز گران‌بها را از دست دادیم؛ ابومهدی مهندس و حاج‌قاسم سلیمانی که ما این خون‌ها را تداوم دهنده راه و نهضت انتظار می‌دانیم.

کلید واژه ها: سردار سلیمانی پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :