نشست مشترک پژوهشگاه و پارک ملی علوم، فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی با هدف تبدیل ایده به محصول

۱۲ دی ۱۳۹۸ | ۱۳:۱۱ کد : ۱۹۰۲۶ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۱۱۶۴

روز چهارشنبه 11 دی ماه 1398، نشست مشترک مدیران و مسئولان پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و پارک ملی علوم، فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی در ساختمان دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد.
در این نشست دکتر محمدحسین ایمانی، رئیس پارک ملی علوم، فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی با اشاره به اتکاء اقتصاد کشور به نفت در سال‌های گذشته، گفت: ما با توجه به توانمندی‌های جوانان می‌توانیم درآمدهای اقتصادی خوبی در سایر زمینه‌ها داشته باشیم و با عنایت به اینکه، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی یکی از پژوهشگاه های معتبر کشور و خاورمیانه به شمار می رود، ما می توانیم همکاری‌های مشترکی در زمینه های فرهنگی داشته باشیم و ایده‌های فرهنگی را به محصول تبدیل کنیم.


دکتر ایمانی ادامه داد: پارک ملی علوم، فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی از نظر علمی در مسیر رشد و پیشرفت خوبی قرار دارد که در مراسم هفته پژوهش آذرماه امسال، به عنوان پارک نمونه کشور معرفی شدیم. ما با شرایط فعلی کشور باید بسیار زودتر از این همکاری‌های مشترک‌مان را شروع می‌کردیم تا زمینه‌های همکاری بیشتر فراهم شود و ناامیدی از درآمدهای نفت نتواند به کشور ضربه بزند. ما باید کاری کنیم که چرخ‌های اقتصادی و فرهنگی مملکت بچرخد و در این زمینه نباید از مزیت‌های فرهنگی کشور غافل ماند. کوچکترین حرکت در این زمینه می‌تواند بازدهی بیشتری داشته باشد. بی‌شک زمینه‌های همکاری مشترک با پژوهشگاه علوم انسانی زیاد است که دکتر ستاری هم علاقمند این حوزه هستند.
در ادامه دکتر مهدی عباسی، معاون پژوهشی پارک ملی علوم، فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی گزارش‌هایی از ریز فعالیت‌های محقق شده پارک ملی ارائه کرد و دکتر ملایی توانی، معاون پژوهشی و تحصیلات تکمیلی و دکتر عبداله قنبرلو، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع پژوهشگاه همچنین سیدرضا آقایی، مسئول مدیریت امور آموزشی و کاربردی پژوهشگاه در خصوص زمینه‌های همکاری دوطرف مواردی را مطرح کردند.


دکتر قبادی، رئیس پژوهشگاه علوم انسانی نیز با ابراز خرسندی از برگزاری این نشست مشترک گفت: به نظر نشست بسیار مفیدی بود و ما می‌توانیم هرچه سریعتر در جهت تبدیل ایده به محصول گام‌های اساسی برداریم. مخصوصا که اخیرا نیز «مرکز نوآوری و کاربردی‌سازی پژوهش‌های علوم انسانی» در پژوهشگاه تشکیل شده است. وی گفت: پژوهشگاه، اعضای هیأت علمی برجسته و برندی دارد که می‌توانند در این خصوص وارد عمل شوند و پرتال جامع علوم انسانی پژوهشگاه با حدود سه‌هزار استاد، محقق و پژوهشگر از سرتاسر کشور، ارتباط نزدیکی دارد.
دکتر قبادی در ادامه از مسئولان پارک ملی علوم، فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی دعوت به عمل آورد تا در اسرع وقت در پژوهشگاه حضور یابند و با معرفی رسمی نمایندگان دو طرف و تبادل تفاهم‌نامه و عقد قرارداد زمینه‌های همکاری مشترک مهیا شود.
در خاتمه نیز دکتر الهام ابراهیمی، سرپرست مدیریت نوآوری و کاربردی‌سازی پژوهش‌های علوم انسانی و دکتر فرزانه میرشاه‌ولایتی با امکانات و برخی مجموعه‌های پارک ملی علوم، فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی از نزدیک آشنا شدند.

 

کلید واژه ها: پارک ملی علوم، فناوری‌های نرم دانشگاه علم و فرهنگ پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :