سلسله یادداشت‌ها درباره «فرصت‌ها، چالش‌ها و آسیب‌های پژوهش‌های علوم انسانی در ایران»

۱۹ آذر ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۳ کد : ۱۸۹۲۳ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۱۰۹۹

«فرصت‌ها، چالش‌ها و آسیب‌های پژوهش در حوزه علوم انسانی و چشم‌اندازهای آینده آن و پیشنهاد در ارتباط با زمینه‌سازی برای وضعیت مطلوب»، عنوان فراخوانی است که در آن به مناسبت هفته پژوهش از پژوهشگران دعوت شد تا نظرات خود را در این زمینه ارائه کنند. پرداختن به این مطلب در حیطه سیاست‌های کلان علمی کشور و همچنین سیاست‌های پژوهشگاه ضروری به نظر می‌رسد.
معاونت و مدیریت امور پژوهشی در راستای سیاست‌های برنامه‌ راهبردی دوم پژوهشگاه، بر آن شدند تا علاوه بر گردآوری دیدگاه‌های اعضای هیأت علمی پژوهشگاه، و به نقد و بررسی گذاشتن آنها، در مشارکتی جمعی، الزامات و مقدمات برنامه‌ریزی شایسته برای ارتقاء سطح کیفی پژوهش‌های حوزه علوم انسانی را فراهم سازند.
برای تحقق این هدف می‌کوشیم تا سلسله یادداشت‌هایی با عنوان «فرصت‌ها، چالش‌ها و آسیب‌های پژوهش‌های علوم انسانی در ایران» را در سایت معاونت پژوهشی و تحصیلات تکمیلی منتشر کنیم.
از همه پژوهشگران دعوت می‌شود، در این فراخوان شرکت کنند تا زمینه گفت‌وگو و تعامل بیشتر در حیطه‌های پژوهشی در پژوهشگاه فراهم شود و با همکاری و نظرخواهی همه اعضاء بتوانیم رویکردهای مطلوب در حیطه پژوهش‌ورزی را تقویت کنیم و افق چشم‌انداز پیش روی پژوهش را بهبود بخشیم.
اولین یادداشت از دکتر مسعود قیومی، عضو پژوهشکده زبان‎شناسی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در این زمینه در بخش اخبار صفحه معاونت پژوهشی و تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه قابل مشاهده است.

سلسله یادداشت‌ها درباره «فرصت‌ها، چالش‌ها و آسیب‌های پژوهش‌های علوم انسانی در ایران» - ۱

 

 

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :