اخبار هفته پژوهش سال ۹۸ پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی

۰۶ آذر ۱۳۹۸ | ۱۱:۵۶ کد : ۱۸۸۶۰ مهم‌ترین اخبار
تعداد بازدید:۲۷۸۰
اخبار هفته پژوهش سال ۹۸ پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی

نامگذاری محور موضوعی هفته پژوهش سال 98 پژوهشگاه
پس از ابلاغ عنوان هفته پژوهش و فناوری سال 98 از سوی ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با عنوان «پژوهش اثربخش، فناوری ارزش آفرین و رونق تولید»، هیأت رئیسه پژوهشگاه، عنوان هفته پژوهش سال 98 پژوهشگاه را «پژوهش و افق‌های پیشرفت» انتخاب و به پژوهشکده‌ها و مراکز ابلاغ کرد.

اعضای ستاد هفته پژوهش منصوب شدند
دکتر علیرضا ملایی‌توانی، معاون پژوهشی و تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه و رئیس ستاد هفته پژوهش در احکامی جداگانه اعضای ستاد هفته پژوهش در سال 98 را منصوب کرد. بر این اساس دکتر مریم عاملی رضایی به عنوان مدیر اجرایی ستاد هفته پژوهش و آقای اسلام نوروزی به عنوان دبیر اجرایی ستاد منصوب شدند.
اعضای ستاد هفته پژوهش نیز در احکامی جداگانه تعیین شدند که عبارتند از:
دکتر یدا... رفیعی (مدیر نشر و ویرایش)، دکتر حمیدرضا رادفر (مدیر کتابخانه)، دکتر مسعود رضایی (مدیر نظارت و ارزیابی)، مهندس جواد صالحی (مدیر مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات)، دکتر حوریه احدی (مدیر روابط عمومی)، آقای شاهپور نیک‌بخت شیبانی (نماینده معاونت اداری، مالی و مدیریت منابع)، دکتر بشیر معتمدی (نماینده معاونت کاربردی‌سازی علوم انسانی و فرهنگی)، دکتر علی‌اکبر اسدی (نماینده دبیرخانه طرح جامع اعتلا)، دکتر عباس خلجی (نماینده دبیرخانه شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی)، دکتر سید روح‌ا... شهابی (سرپرست معاونت مدیر امور پژوهشی)، دکتر الهام ابراهیمی (مسئول راه‌اندازی مدیریت ترویج و کاربردی‌سازی پژوهش‌های علوم انسانی)، دکتر فرزانه میرشاه‌ولایتی (عضو هیأت علمی پژوهشکده اقتصاد و مدیریت)، دکتر داود مهرابی (عضو هیأت علمی پژوهشکده مطالعات فرهنگی و ارتباطات)، دکتر روح‌ا... کریمی (مدیر تحصیلات تکمیلی).
همچنین در احکامی جداگانه دکتر الهام ابراهیمی به عنوان مسئول نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌ بازار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری،  دکتر فرزانه میرشاه‌ولایتی به عنوان مسئول و نماینده اجرایی ستاد هفته پژوهش در امور نمایشگاه و دکتر حمیدرضا رادفر به عنوان مسئول نمایشگاه داخلی پژوهشگاه در هفته پژوهش منصوب شدند.

برنامه‌های پیش‌بینی شده در هفته پژوهش سال 98
بر اساس پیشنهاد ستاد هفته پژوهش و تصویب هیأت رئیسه پژوهشگاه، مقرر شد برنامه‌های هفته پژوهش سال 98 طی سه روز و در روزهای شنبه تا دوشنبه 23 الی 25 آذرماه برگزار شود. براساس پیشنهاد ستاد هفته پژوهش علاوه بر برگزاری نمایشگاه داخلی پژوهشگاه و نمایش کتاب‌های نفیس پژوهشگاه در کنار کتاب‌های منتشر شده پژوهشگاه در سال‌های 97-98، تصاویر فعالیت¬ها و عملکرد پژوهشکده‌ها و مراکز، و رونمایی از کتاب‌های فاخر منتشر شده در پژوهشگاه صورت پذیرد. مقرر شد در هفته پژوهش شش پنل تخصصی با عنوان‌‌های:
- پژوهش‌های علوم انسانی و مساله پیشرفت
- اخلاق پژوهش و افق‌های پیشرفت
- تعامل پژوهشی در سطح بین‌المللی و افق‌های پیشرفت
- ظرفیت‌ها و موانع سیاسی، اقتصادی پژوهش و افق‌های پیشرفت
- پژوهش، ترویج و افق‌های پیشرفت
- حامیان و مدیران پژوهش و افق‌های پیشرفت
از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در ایام برگزاری هفته پژوهش باشد.

حضور پژوهشگاه در نمایشگاه فن‌بازار
با توجه به برنامه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌ بازار سال جاری، دکتر فرزانه میرشاه‌ولایتی و دکتر الهام ابراهیمی به عنوان مسئول انجام امور و برنامه‌های پژوهشگاه در این نمایشگاه تعیین شدند.
با توجه به برنامه‌های جانبی در نظر گرفته شده در بیستمین نمایشگاه «پژوهش، فناوری و فن بازار» از تاریخ 26/9/98 تا 29/9/98، ستاد هفته پژوهش پژوهشگاه در نظر دارد در این نمایشگاه ضمن رونمایی از دستاوردهای پژوهشی و فناوری منتخب اعضای هیأت علمی پژوهشگاه، پس از دریافت و بررسی پیشنهادها، کارگاه‌های ذیل را برای اجرا در این ایام به دبیرخانه بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار هفته پژوهش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیشنهاد کرد:
1.    دکتر بهاره نصیری و آمنه بختیاری: شیوه‌های مدیریت مصرف رسانه در خانواده
2.    دکتر عبدالمجید مبلغی: جایگاه فن‌آوری در زندگی معاصر بر پایه نظریه های انتقادی در علوم انسانی
3.    دکتر اسماعیل ناصری: تیپ شناسی شخصیت و عملکرد شغلی

برگزاری اولین جلسه ستاد هفته پژوهش
اولین جلسه ستاد هفته پژوهش با حضور اعضای این ستاد روز یکشنبه مورخ 12/8/98 در دفتر معاونت پژوهشی و تحصیلات تکمیلی تشکیل شد. در ابتدای جلسه دکتر ملایی توانی، معاون پژوهشی و تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه و رئیس ستاد هفته پژوهش، ضمن خوشامدگویی به حاضران، به مصوبات جلسات هیأت رئیسه در زمینه برگزاری هرچه شایسته‌تر مراسم در پژوهشگاه اشاره کرد. در ادامه دکتر عاملی رضایی، مدیر اجرایی هفته پژوهش و مدیر امور پژوهشی پژوهشگاه، گزارشی از اقدامات انجام شده در هفته‌های گذشته ازجمله معرفی نماینده پژوهشگاه به وزارت علوم جهت شرکت در نمایشگاه فن‌بازار؛ معرفی پژوهشگران برگزیده پژوهشگاه، دکتر تقی پورنامداریان و دکتر مصطفی عاصی، به وزارت علوم جهت شرکت در انتخاب پژوهشگران برگزیده کشور؛ دعوت به مشارکت پژوهشکده‌ها و مراکز پژوهشگاه در پنل‌های پیشنهادی هفته پژوهش و نیز ارسال فراخوان جهت ثبت درخواست برای شرکت در انتخاب پژوهشگران برگزیده در پژوهشگاه ارائه داد.
در ادامه جلسه برنامه‌های پیشنهادی برای اجرا در هفته پژوهش مورد بررسی قرار گرفت و بر این اساس و با توجه به پیشنهاد اعضاء مقرر شد:
•    طرح‌های منتخب پژوهشگاه در نمایشگاه «پژوهش، فناوری و فن بازار» که دارای وجه کلینیکال هستند، ارائه شوند؛
•    از آثار منتخب منتشر شده توسط اعضای هیأت علمی پژوهشگاه در سال 97 و 98 در هفته پژوهش رونمایی شود؛
•    از نشریه مطالعات دانشنامه‌نگاری در هفته پژوهش رونمایی شود و یک روز از هفته پژوهش در پژوهشکده دانشنامه‌نگاری برگزار شود.
•    در نمایشگاه داخلی فعالیت‌های پژوهشکده‌ها بصورت آلبومی تهیه و به نمایش گذاشته شود.
•    از بزرگان و استادان برجسته پژوهشگاه در خصوص جایگاه پژوهشگاه و افق‌های آینده آن برای سخنرانی دعوت بعمل آید.
•    از سالنامه پژوهشی پژوهشگاه مربوط به سال 97 رونمایی شود.
در ادامه اعضای حاضر در جلسه به بحث و تبادل نظر درخصوص سایر پیشنهادهای موجود پرداختند و مقرر شد جلسه آتی ستاد روز یکشنبه مورخ 19 آبان ماه تشکیل شود.

دومین جلسه ستاد هفته پژوهش برگزار شد
دومین جلسه ستاد هفته پژوهش با حضور اعضای این ستاد روز یکشنبه مورخ 19/8/98 در دفتر معاونت پژوهشی و تحصیلات تکمیلی تشکیل شد. در ابتدای جلسه دکتر عاملی رضایی، مدیر اجرایی هفته پژوهش و مدیر امور پژوهشی پژوهشگاه، ضمن خوشامدگویی به حاضران، گزارشی از تمهیدات و فعالیت‌های صورت گرفته در ستاد برای برگزاری مراسمی درخور شأن پژوهشگاه ارائه کرد.
در ادامه جلسه مباحث و برنامه‌های پیشنهادی برای برگزاری در مراسم هفته پژوهش مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت:
با توجه به پیشنهاد پژوهشگاه برای اختصاص سالن مجزا برای حوزه علوم انسانی در نمایشگاه «پژوهش، فناوری و فن بازار» سال جاری و اهمیت آن، مقرر شد این موضوع از سوی ستاد هفته پژوهش با مسئولیت دکتر میرشاه‌ولایتی به صورت جدی پیگیری شود.
•    گزارشی در ارتباط با اتصال به شبکه علمی کشور جهت درج در ویژه‌نامه هفته پژوهش تهیه شود.
•    مقرر شد موضوع برگزاری نمایشگاه داخلی پژوهشگاه در مکان‌های فضای سبز پژوهشگاه، زیر پل و محوطه بیرونی ساختمان‌های آ.اس.پ جهت بررسی به هیأت رئیسه ارجاع شود.
•    مقرر شد با توجه به برنامه برگزاری و ارائه کارگاه‌های متنوع در نمایشگاه «پژوهش، فناوری و فن بازار» وزارت علوم، اطلاع‌رسانی لازم جهت مشارکت اعضای هیأت علمی انجام شود.
•    با توجه به برنامه‌های جانبی در نظر گرفته شده در بیستمین نمایشگاه «پژوهش، فناوری و فن بازار» از تاریخ 26/9/98 تا 29/9/98، مقرر شد طی فراخوانی از اعضای هیأت علمی پژوهشگاه برای برگزاری کارگاه دعوت بعمل آید.
در ادامه اعضای حاضر در جلسه به بحث و تبادل نظر درخصوص سایر پیشنهادهای موجود پرداختند و مقرر شد جلسه آتی ستاد روز یکشنبه مورخ 3 آذر ماه تشکیل شود.

ارسال طرح «سامانه ارزیابی برخط مهارت درک مطلب فارسی‌آموزان با قابلیت تعامل دوسویه» برای عرضه در غرفه ویژه رونمایی دستاوردهای پژوهش و فناوری سال 98 وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
پس از ارزیابی طرح‌های ارسالی اعضای هیأت علمی پژوهشگاه به ستاد هفته پژوهش به منظور معرفی و ارسال طرح منتخب پژوهشگاه به غرفه ویژه رونمایی دستاوردهای پژوهش و فناوری سال 98 وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، طرح دکتر مسعود قیومی با عنوان «سامانه ارزیابی برخط مهارت درک مطلب فارسی‌آموزان با قابلیت تعامل دوسویه» حائز شرایط لازم شناخته شد و در نامه‌ای به ستاد برگزاری هفته پژوهش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری معرفی شد.

 

کلید واژه ها: هفته پژوهش پژوهش پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :