بازدید نایب‌رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از پژوهشگاه

۲۸ آبان ۱۳۹۸ | ۱۰:۵۲ کد : ۱۸۸۲۶ مهم‌ترین اخبار
تعداد بازدید:۱۳۸۹
بازدید نایب‌رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از پژوهشگاه

عصر روز دوشنبه 27 آبان‌ماه 1398، دکتر احمدی لاشکی، نایب‌رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با حضور در پژوهشگاه، ضمن بازدید از بخش‌های مختلف آن، طی جلسه‌ای با اعضای هیأت رئیسه، از فعالیت‌ها، برنامه‌ها، اقدامات و نیازهای پژوهشگاه در حوزه‌های مختلف پژوهشی و علمی آگاهی یافت.
در ابتدای این جلسه که در آستانه ارائه لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ به مجلس شورای اسلامی صورت گرفت، اعضای هیأت رئیسه پژوهشگاه مواردی مانند مضیقه در حوزه‌های مالی، محدودیت‌های پژوهشگاه در زمینه فضای فیزیکی، کم‌توجهی به پژوهش در مقایسه با آموزش در اولویت‌بندی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها، ضرورت توجه ویژه به تربیت دانشجویان پژوهشگر در رشته‌های مختلف علوم انسانی در پژوهشگاه و اهمیت و جایگاه گنجینه‌های ادبی و فرهنگی مانند کتابخانه مینوی و آثار خطی و سنگی موجود در کتابخانه‌های پژوهشگاه را مورد تأکید قرار دادند و تخصیص منابع لازم جهت رفع مشکلات در این زمینه را خواستار شدند.
در ادامه، دکتر احمدی کم‌توجهی تاریخی و ساختاری به علوم انسانی را از جمله مشکلاتی دانست که این علوم در کشور با آن مواجه هستند و تأکید کرد: تغییر نگاه‌ها و رویکردها در برنامه‌ریزی و تخصیص منابع نیازمند صرف انرژی و بها دادن به علوم انسانی است. وی همچنین ضرورت تخصیص بودجه ویژه برای حفاظت مناسب از آثار منحصربه‌فرد موجود در پژوهشگاه را مورد تأکید قرار داد و اظهار امیدواری کرد که در بودجه سال 1399 امکان تخصیص منابع لازم برای این کار فراهم آید.
نایب‌رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی جذب فرهیختگان و نخبگان در رشته‌های مختلف علوم انسانی را از جمله نقاط قوت پژوهشگاه دانست و از کم‌توجهی به مسائل این مؤسسه اظهار تأسف کرد و با تأکید بر ضرورت تقویت ارتباطات با اعضای کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی، از دکتر قبادی دعوت کرد، طی جلسه‌ای در این کمیسیون برنامه‌ها، کارنامه و مسائل پژوهشگاه را ارائه کند.
در ابتدای این دیدار، دکتر احمدی لاشکی از آزمایشگاه زبان‌شناسی، پرتال جامع علوم انسانی و کتابخانه مرکزی پژوهشگاه بازدید کرد و توضیحات مسئولین این بخش‌ها را در خصوص ویژگی‌های آن شنید.  

 

کلید واژه ها: احمدی لاشکی پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :