دکتر قبادی در جلسه شورای بررسی متون تحلیل کرد:

بیانیه گام دوم و آینده علوم انسانی و شورای بررسی متون

۰۷ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۰:۲۳ کد : ۱۸۴۸۵ مهم‌ترین اخبار
تعداد بازدید:۱۵۴۴
بیانیه گام دوم، عزیمت‌گاهی برای ورود شبکه نخبگانی علوم انسانی پژوهشگاه به مؤسسات علمی نسل چهارم و اثرگذار در عرصه سیاستگذاری‌ ها است
بیانیه گام دوم و آینده علوم انسانی و شورای بررسی متون

دویست و نهمین جلسه شورای مرکزی شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی صبح روز پنج شنبه ۱۳۹۸/۶/۷ در سالن اندیشه پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد و یکی از دستورهای این جلسه، یبانیه گام دوم و آینده علوم انسانی و شورای بررسی متون بود.
دکتر حسینعلی قبادی، رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در ابتدای این جلسه، فرا تحلیلی برمفاد بیانیه راهبردی رهبر معظّم انقلاب اسلامی در چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ارائه کرد و اظهار داشت: بیانیه گام دوم، عزیمت‌گاهی برای ورود شبکه نخبگانی علوم انسانی پژوهشگاه به مؤسسات علمی نسل چهارم و اثرگذار در عرصه سیاستگذاری‌ ها است.

وی تأکید کرد: شبکه نخبگانی شورای بررسی متون که متشکل از 3 هزار نفراز اساتید سراسر کشور است یکی از نمودهای اجابت به بخش علم و پژوهش بیانیه گام دوم انقلاب رهبر معظم انقلاب اسلامی است.
دکتر قبادی ابعادی از بیانیه گام دوم را که ناظر به حوزه علوم و فرهنگ بویژه عرصه علوم انسانی بود در این جلسه تشریح و صحبت های خود در این خصوص را در 4 بخش بنیان ها، مشخصه‌ها، الزامات و جمع‌بندی مطرح کرد.
رئیس شورای بررسی متون در این خصوص خواستار بازشناسی موقعیت شورای بررسی متون و باز تعریف اثربخشی و تعمیق آن، تبدیل نقد کتاب به نقد جریان شناسی فکری، مکاتب فکری و کلان نظریه ها، خلق راهبرد برای منابع درسی توسعه‌مند، تبدیل پژوهش‌های فردی به جمعی و گروهی برای اهداف علمی بزرگتر و پژوهش های انتقادی مسأله‌مند، خلق آثار فاخر و ماندگار و خلق راهبرد و راهکار برای توسعه‌مندی منابع درسی از طریق خلق آثار فاخر ماندگار به صورت دسته‌جمعی شد.

 

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :