دکتر قبادی: باید از جایگاه و منزلت ملی پژوهشگاه صیانت کنیم

۱۵ مرداد ۱۳۹۸ | ۲۰:۳۲ کد : ۱۸۴۶۰ مهم‌ترین اخبار
تعداد بازدید:۲۲۱۷
دکتر قبادی: باید از جایگاه و منزلت ملی پژوهشگاه صیانت کنیم

جلسه «فوق العاده برای تدوین بیانیه مأموریت پژوهشگاه» برگزار شد

پس از سپری شدن مدت برنامه توسعه راهبردی اول پژوهشگاه؛ دومین برنامه با مشارکت فراگیر اعضای محترم هیأت علمی و پس از طرح در شورای پژوهشی با رویکردی درونزا و با مدیریت دفتر نظارت و ارزیابی پژوهشگاه تدوین شد و در آستانه طرح در هیأت امنا، به منظور تقدیق نهایی روز سه شنبه 15 مرداد ماه 1398، جلسه ای فوق العاده با موضوع «تدوین بیانیه مأموریت پژوهشگاه» تشکیل شد. در این جلسه اعضای هیأت رئیسه پژوهشگاه، 9 تن از رؤسای پژوهشکده ها و مراکز، چند تن از نمایندگان دیگر پژوهشکده ها و با دعوت از صاحبنظران از جمله دکتر تسلیمی، دکتر دُری و با اخذ نظر از تنی چند از نام آوران عرصه آموزش عالی حضور داشتند، برگزار شد. دکتر قبادی طی سخنانی کوتاه در پیش بودن سالروز شهادت امام محمد باقر (ع) و اعیاد قربان و غدیر را تسلیت و تهنیت گفت و بیان داشت: خوشوقتانه درباره تدوین بیانیه مأموریت پژوهشگاه استادانی چون دکتر پورنامداریان، دکتر داوری اردکانی و ... نظرات و راهکارهای مفیدی را به صورت مکتوب ارائه کرده اند که جا دارد از همکاری تک تک اعضاء تشکر ویژه ای داشته باشم.

دکتر قبادی افزود: پژوهشگاه با توجه به ظرفیت های بالا و داشتن سرمایه های انسانی و 128 عضو هیأت علمی و شبکه نخبگانی سه هزار نفره می تواند به یک نهاد ملی بی بدیل در کشور تبدیل شود و ما می‌خواهیم به جایگاه ملی پژوهشگاه توجه شود. در این راستا از تجربیات و دانش گرانبهای استادان مختلف این عرصه سود می بریم.

قبادی در ادامه ضمن قدردانی از تلاش های دکتر ربانی زاده، معاون سابق اداری، مالی و مدیریت منابع پژوهشگاه برای دکتر قنبرلو در سمت جدیدش آرزوی موفقیت کرد و گفت: دکتر قنبرلو در عین حال که از تجربه موفق اجرایی، مدیر روابط بین الملل، مدیر دفتر نظارت و ارزیابی، مدیر تحصیلات تکمیلی برخوردار هستند؛ از دانشیاران بسیار موفق پژوهشگاه بشمار می آیند و پرونده پرباری در هیأت ممیزه دارند که ان‌شاءالله با کمک و همدلی همه اعضای پژوهشگاه و شما عزیزان در جهت ارتقاء پژوهشگاه کوشش خواهند کرد.
در ادامه جلسه متن های پیشنهادی درباره ماموریت پژوهشگاه مورد بحث و بررسی حاضران قرار گرفت که مقرر شد در این خصوص بر پایه اسناد بالادستی طبق اساسنامه، اهداف و وظایف سازمانی پژوهشگاه و عنایت به سنجش برنامه اول توسعه راهبردی پژوهشگاه و چالش‌های اجتماعی امروز جامعه ایران، دیدگاه‌های پیشنهادی حاضران در متن لحاظ شود و متن نهایی با مشورت استادان رشته مدیریت و نظرگاه بقیه حاضران از سوی مدیریت دفتر نظارت و ارزیابی، نهایی شده و در زمان محدود پیش از تشکیل جلسه هیأت امنا، به دبیرخانه هیأت امنا ارسال شود.

 

کلید واژه ها: بیانیه مأموریت پژوهشگاه پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :