فراخوان دریافت آثار یازدهمین جشنواره بین‌المللی فارابی؛ ویژه تحقیقات علوم انسانی و اسلامی

۲۰ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۵:۱۹ کد : ۱۸۲۷۰ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۱۵۰۱

دکتر حسین میرزایی رئیس دبیرخانه یازدهمین جشنواره بین‌المللی فارابی با بیان خبر فراخوان یازدهمین دوره جشنواره، زمان دریافت آثار این دوره را از اول خردادماه ۱۳۹۸ تا ۳۱ مرداد ماه سال جاری اعلام کرد.

آثار مورد پذیرش جشنواره همچون ادوار گذشته در چهار قالب شامل «کتاب پژوهشی»، «گزارش اختتام یافته پژوهش»، «رساله دکتری» و «پایان‌نامه کارشناسی‌ارشد» است. آثاری که از ابتدای سال ۱۳۹۵ تا پایان اسفند ۱۳۹۷ پایان یافته‌اند می‌توانند در این دوره از جشنواره شرکت کنند.

وی افزود: آثار علمی در این جشنواره در پانزده گروه علمی “اخلاق، ادیان و عرفان”، “تاریخ، جغرافیا و باستان‌‌شناسی”، “حقوق”، “زبان، ادبیات و زبان‌‌شناسی”، “علوم اجتماعی و علوم ارتباطات”، “علوم‌اقتصادی، مدیریت و علوم مالی”، “علوم تربیتی، روان‌شناسی و علوم ورزشی”، “علوم سیاسی، روابط بین‌الملل و مطالعات منطقه‌ای”، “علوم قرآنی، تفسیر و حدیث”، “فقه و اصول”، “فلسفه، منطق و کلام”، “فناوری اطلاعات، اطلاع‌‌رسانی و کتابداری”، “مطالعات انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) ”، “مطالعات هنر و زیبایی‌‌شناسی” و “مطالعات میان رشته‌‌ای” دریافت می‌‌شوند. بخش بین‌الملل جشنواره نیز آثار مربوط به حوزه ایران‌شناسی و اسلام‌شناسی را دریافت می‌کند

به گزارش دبیرخانه یازدهمین جشنواره بین‌المللی فارابی، همچون ادوار گذشته در بخش ویژه نیز جایزه شخصیت‌های پیشرو علوم انسانی و اسلامی، پیشکسوت علوم انسانی و اسلامی، مترجم برتر، انجمن علمی برتر، نشریه علمی و پژوهشی برتر و نظریه‌پرداز برتر اعطا خواهد شد.

تمامی پژوهشگران حوزه علوم انسانی و اسلامی می‌توانند با مراجعه به سایت جشنواره به آدرس WWW.FARABIAWARD.IR از اول خردادماه آثار علمی خود را ثبت کنند.

میرزایی همچنین با بیان اینکه ثبت آثار در سامانه جشنواره در دو قالب حقیقی و حقوقی است اظهار داشت: علاوه بر اینکه مولفین و پژوهشگران محترم خود می‌توانند نسبت به ثبت آثار در سامانه اقدام نمایند، ناشران محترم، دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی، انجمن‌های علمی و گروه‌های علمی آموزشی و پژوهشی نیز چنانچه اثری را واجد شایستگی لازم می‌دانند به معرفی و ثبت آثار پیشنهادی مبادرت ورزند و زمینه شناسایی آثار فاخر را فراهم نمایند.

گفتنی است جشنواره بین‌المللی فارابی توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، کمیسیون ملی یونسکو، دفتر منطقه‌ای آیسسکو، بنیاد ملی نخبگان و پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هر ساله برگزار می‌‌شود.

 

کلید واژه ها: فارابی جشنواره فارابی فراخوان جشنواره فارابی فراخوان پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :