بازدید دانش آموزان دختر منطقه ۶ از پژوهشگاه علوم انسانی

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۰ کد : ۱۸۱۸۲ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۱۷۱۸

روز دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ با هماهنگی معاونت فرهنگی- اجتماعی پژوهشگاه، برای سومین بار گروهی از دانش آموزان دبیرستان های دخترانه منطقه ۶ تهران که در آستانه انتخاب رشته قرار دارند، جهت آشنایی با رشته های علوم انسانی و پژوهشکده های مختلف پژوهشگاه، از این مرکز پژوهشی بازدید کردند. در ابتدای این مراسم، دانش آموزان به صورت گروهی از کتابخانه مرکزی پژوهشگاه بازدید کردند و دکتر رادفر رئیس کتابخانه پژوهشگاه، توضیحات لازم را در خصوص نحوه کار کتابخانه به دانش آموزان ارائه داد.
در ادامه این برنامه دکتر نعمت الله فاضلی، عضو هیأت علمی پژوهشکده مطالعات اجتماعی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و از اساتید برجسته انسان شناسی کشور در سالن حکمت پیرامون اهمیت علوم انسانی و چیستی علوم انسانی توضیحاتی ارائه کرد وگفت: علوم انسانی، علم مطالعه انسان است و همه امور مربوط به انسان اعم از سبک های غذا خوردن، تعارف کردن، آداب و رسوم و نحوه لباس پوشیدن در علوم انسانی مورد مطالعه قرار می گیرد.
وی افزود: با کسب دانشی به نام علوم انسانی، تلاش می کنیم که خیلی خوب انسان و دیگری را بشناسیم و در نتیجه انسانی تر زندگی کنیم. در انتهای این نشست دکتر فاضلی به سؤالات دانش آموزان پاسخ داد.

 

کلید واژه ها: بازدید از پژوهشگاه پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :