سومین جلسه هم‌اندیشی «رونق تولید» برگزار شد

۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۰ کد : ۱۸۰۹۶ مهم‌ترین اخبار
تعداد بازدید:۱۳۷۷
سومین جلسه هم‌اندیشی «رونق تولید» برگزار شد

سومین جلسه هم‌اندیشی در مورد سلسله نشست‌های پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در رابطه با موضوع «رونق تولید» برگزار شد.
سومین جلسه هم‌اندیشی اعضای هیأت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در مورد سلسله نشست‌های «رونق تولید» در تاریخ شنبه ۳۱ فرودین ماه 1398 برگزار شد. در این جلسه دکتر ابراهیمی طرح اولیه پیشنهادی پژوهشکده علوم انسانی کاربردی را مطرح کرد و ابعاد  سیاسی، اقتصادی، اجتماعی/ فرهنگی، حقوقی و قانونی، محیطی/ اخلاقی و فن‌‌آوری موضوع را برشمرد. وی با اشاره به اینکه پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی درصدد است رویکرد خود را از برگزاری همایش، به سلسله نشست‌های نخبگانی بین رشته‌ای تغییر دهد، پیشنهاد کرد؛ نشست‌های تخصصی با مشارکت اعضای هیأت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، صاحب‌نظران و استادان مدعو متخصص از سایر دانشگاه‌ها، نقش‌آفرینان و بازیگران صنعت اعم از تولیدکنندگان، مدیران و کارآفرینان برگزار ‌شود. وی گفت: بدین منظور لازم است شورای علمی مجموعه نشست‌های «علوم انسانی و رونق تولید» با حضور نمایندگان پژوهشکده‌های مختلف تشکیل و برنامه نهایی زمان‌بندی و موضوع نشست‌ها ارائه شود.
در ادامه جلسه، دکتر ابوترابی طرح پیشنهادی پژوهشکده اقتصاد و مدیریت با موضوع آسیب‌شناسی رشد را مطرح کرد و با اشاره به انطباق این مدل با مدل‌های رشد درونزا، آن را برای تحلیل سلسله‌مراتبی عوامل مؤثر بر آسیب‌رسانی رشد قابل استفاده دانست. دکتر صادقی‌زاده، دکتر هدایتی، دکتر احدی و دکتر گرامی هریک پیشنهادهایی برای برگزاری هرچه اثربخش‌تر این سلسله نشست‌ها ارائه دادند. حفظ مالکیت فکری ایده‌های اعضای هیأت علمی، دعوت از صاحب‌نظران و سیاستگذاران در نشست‌ها و توجه به ابعاد متکثر موضوع از طریق فراخوان‌های داخلی از جمله پیشنهادهای حاضران بود.
در پایان دکتر قبادی با تأکید بر نقش پیشرانی و هدایتگری پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با هدف دستیابی به جایگاه پژوهشگاه نسل چهارم، خروجی‌های مورد انتظار را در قالب توصیه‌های سیاستی، گزارش‌های راهبردی و خلق موج مثبت رسانه‌ای تعریف کرد.
همچنین مقرر شد یک کار گروه تخصصی، شرح خدمات ارائه شده از سوی پژوهشگاه را تدوین کرده و پیش‌نشست‌هایی توسط اعضای هیأت علمی پژوهشگاه برای طرح ایده‌های اولیه و ایجاد موج مشارکت در پژوهشگاه برگزار شود و در دیدار ماهیانه اعضای هیأت علمی پژوهشگاه، آقایان دکتر صادقی‌زاده و دکتر ابوترابی به طرح بحث اولیه موضوع بپردازند.

 

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :