برگزاری سلسله نشست‌های پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در رابطه با موضوع «رونق تولید»

۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۴:۲۹ کد : ۱۸۰۸۱ مهم‌ترین اخبار
تعداد بازدید:۱۵۱۱
برگزاری سلسله نشست‌های پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در رابطه با موضوع «رونق تولید»


پس از دیدار حضوری دکتر قبادی رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری،  دکتر منصور غلامی پیرامون موضوع «رونق تولید» و برگزاری نخستین جلسه هم‌اندیشی اعضای هیأت علمی در تاریخ چهارشنبه 7 فرودین ماه 1398، در دومین جلسه از سلسله جلسات با موضوع «رونق تولید» از معاونان، رؤسای برخی پژوهشکده‌ها، اعضای هیأت علمی، نمایندگان شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی و طرح جامع اعتلاء و ساماندهی علوم انسانی معطوف به پیشرفت کشور دعوت به عمل آمد و در مورد نحوه ادامه مسیر بحث و گفتگو شد.
دکتر قبادی در ابتدای این جلسه ضمن تبریک سال نو و ایام شعبانیه، از اقدامات انجام شده توسط دکتر سمیه توحیدلو، رئیس سابق پژوهشکده علوم انسانی کاربردی تشکر و دکتر الهام ابراهیمی را به عنوان رئیس جدید پژوهشکده معرفی کرد. وی در ادامه با تأکید بر بحث «رونق تولید» به عنوان شعار سال یادآور شد که می‌بایست با دیدگاهی همه‌جانبه و یکپارچه به موضوع نگریست و این امر مستلزم بهره‌مندی از دیدگاه های پژوهشکده‌های مختلف با تخصص‌های مرتبط است. قبادی با تأکید بر اتخاذ رویکرد بین رشته‌ای موضوع، فعالیت منسجم و همکاری کلیه پژوهشکده‌ها را خواستار شدند تا بتوان فرصتی برای بهره‌مندی از علوم انسانی با نگاه هم افزایانه فراهم کرد.
در این جلسه، طرحنامه پیشنهادی پژوهشکده اقتصاد و مدیریت ارائه شد و دکتر التجائی رئیس پژوهشکده، توضیحاتی در مورد طرح پیشنهادی ارائه داد. برگزاری سخنرانی و نشست‌های تخصصی، دریافت RFP برای انجام طرح‌های پژوهشی، آمادگی برای تدوین RFP با موضوعات «آسیب‌شناسی قوانین مرتبط با موانع تولید» و «فراتحلیل موضوعات مرتبط با تولید» برای انجام طرح‌های پژوهشی توسط اشخاص ذی‌صلاح و انتشار ویژه‌نامه‌ ‌ای در نشریه «بررسی مسائل اقتصاد ایران» با محوریت موضوعات مرتبط با «رونق تولید و موانع آن»، از اهم پیشنهادهای طرح شده به وسیله این پژوهشکده بود.
در ادامه دکتر قبادی ضمن قدردانی از برگزاری همایش‌ «رساله‌ها و پایان نامه‌های برتر علوم انسانی در زمینه تولید و اشتغال» و همایش «علوم انسانی، تولید و صنعت» و لزوم بهره‌گیری از نتایج و تجارب آن‌ها، تغییر رویکرد پژوهشگاه از برگزاری همایش، به سلسله نشست‌های نخبگانی بین رشته‌ای را خواستار شد؛ به گونه‌ای که منعطف و زودبازده باشد. همچنین دکتر قبادی افزود: برگزاری نشست های نخبگانی (پنل محور) فرصت مناسبی است و می‌توان از اعتبار و ظرفیت‌های پژوهشکده دانشنامه نگاری نیز برای ارتقای آن استفاده کرد.
در پایان پس از بیان دیدگاه های اعضای حاضر در جلسه، مقرر شد طرحنامه‌ای با توجه به مباحث مطرح شده تهیه و در جلسه بعدی در مورد نحوه تقسیم کار و ادامه مسیر تصمیم‌گیری شود.

 

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :