برگزیده شدن ۷ مقاله در حوزه نقد از ماه‌نامه پژوهش‌نامه انتقادی

۰۶ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۵ کد : ۱۷۷۵۵ مهم‌ترین اخبار
تعداد بازدید:۱۷۷۶
برگزیده شدن ۷ مقاله در حوزه نقد از ماه‌نامه  پژوهش‌نامه انتقادی

برگزیده شدن 7 مقاله در حوزه نقد از ماه‌نامه  پژوهش‌نامه انتقادی
در پانزدهمین دوره جشنواره نقد خانه کتاب

روز دوشنبه  اول بهمن ماه 1397، پانزدهمین دوره جشنواره نقد کتاب در خانه اندیشمندان علوم انسانی، با حضور دکتر محسن جوادی، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دکتر حسینعلی قبادی، ریاست پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و جمعی از اندیشمندان برگزار شد.
 پس از فراخوان خانه کتاب وزارت ارشاد در سال جاری، دست‌اندرکاران  نشریه پژوهش‌نامه انتقادی شورای بررسی متون پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، بیش از 120 مقاله را در سایت خانه کتاب  بارگذاری کردند. سپس داوری مقالات در 12 رشته (ادبیات فارسی، کلیات و اطلاع‌رسانی، دین، علوم و فنون، میراث‌پژوهی، فلسفه و کلام و عرفان، علوم اجتماعی، علوم سیاسی، تاریخ و جغرافیا، علوم تربیتی، هنر، و کودک و نوجوان) انجام و در نهایت 19 مقاله برگزیده شد. از این تعداد 7 مقاله به ماه‌نامه انتقادی اختصاص یافت که  به‌عنوان مقاله برتر سال و شایسته تقدیر در حوزه نقد کتاب از آنها  تقدیر به عمل آمد. شایان ذکر است که نشریه پژوهش‌نامه انتقادی با اختصاص بیش‌ترین تعداد مقاله برگزیده  به خود در میان سایر نشریات، در حوزه نقد کتاب بی‌رقیب به نظر می‌رسید. عنوان مقالات مذکور به شرح ذیل است:
1.    «بررسی و نقد کتاب روش¬شناسی تحقیقات کیفی»، مصطفی همدانی، پژوهشنامه انتقادی متون، ش 2، خرداد و تیر 1396.
2.    «بررسی و نقد کتاب تاریخ فلسفه راتلج»، سیدمصطفی شهرآیینی، پژوهشنامه انتقادی متون، ش5، آذر و دی 1396.
3.    «نقدی بر کتاب آموزش و پرورش تطبیقی: رویکردها، روش‌ها و اصول»، عباس معدن‌دار آرانی، پژوهشنامه انتقادی متون، ش6، آذر 1396.
4.    «بررسی و نقد کتاب از علم سکولار تا علم دینی»، خسرو باقری نوع‌پرست، پژوهشنامه انتقادی متون، ش2، خرداد و تیر 1396.
5.    «پرتویی نو بر اندیشه سیاسی اسلام: نقدکتاب تاریخ اندیشه سیاسی در اسلام»، عباس خلجی، پژوهشنامه انتقادی متون، ش8، بهمن 1396
6.    «نقد و بررسی کتاب بنیان¬های نظری و عملی موسیقی فیلم با رویکرد سینمای کشورهای اسلامی»، حمید عسکری رابری، پژوهشنامه انتقادی متون، ش4، مهر و آبان 1396.
7.    «بررسی و نقد کتاب اقتصاد از نگاهی دیگر»، وحید مقدم و هادی امیری، پژوهشنامه انتقادی متون، ش9، اسفند 1396.

 

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :