گزارش اولین جلسه هماهنگی مسئولان و دست اندکاران چهارمین همایش ملی میثاق علوی

۲۳ دی ۱۳۹۷ | ۱۶:۱۰ کد : ۱۷۶۶۶ خبر و اطلاعیه گزارش نشست‌ها
تعداد بازدید:۱۳۳۸


اولین جلسه هماهنگی مسئولان و دست اندکاران چهارمین همایش ملی میثاق علوی روز شنبه، 22 دی ماه 1397 در سالن اندیشه پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با میزبانی مرکز تحقیقات امام علی(ع) برگزار شد.
در ابتدای جلسه دکتر سید سجادعلم الهدی رئیس مرکز تحقیقات امام علی(ع) و رئیس همایش ضمن تبریک روز میلاد حضرت زینب(س)با ارائه مطالبی درخصوص اهداف و سیاست های این دوره از همایش، اشاره و از برگزاری مشترک همایش با همکاری حوزه های علمیه حضرت خدیجه (س)،  الغدیر، مرکز تحقیقات امام علی و پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی ابراز خرسندی کرد و ابراز داشت که این گونه همکاری ها موجب گسترش روابط علمی وپژوهشی بین حوزه و دانشگاه شود .
سپس نیره فضایلی رئیس حوزه علمیه حضرت خدیجه(س) ودبیر همایش ضمن مروری بر
دوره های قبلی این همایش به ارائه گزارش درخصوص روند شکل گیری و فعالیت هایی که تاکنون انجام شده است پرداخت. وی علاه بر تبیین سیاست های علمی و اجرایی به توضیح فرایند و چرخه ی امور و همچنین الزامات توجه دقیق به وظایف محوله مربوط به بخش های علمی و اجرایی همایش اشاره کرد.
در ادامه محمدعلی معتضدیان معاون اجرایی مرکز تحقیقات امام علی(ع) و معاون اجرایی همایش با اشاره به ساختار طراحی شده برای همایش به معرفی بخش های مختلف علمی و اجرایی و همچنین شرح وظایف آنان پرداخت.
دکتر فاطمه احمدی، معاون علمی همایش نیز با اشاره به روند دریافت آثار پس از ارسال فراخوان به این نکته اشاره داشت که تاکنون در حدود 130 اثر به دبیرخانه ارسال شده که در حال حاضر فرآیند پالایش اولیه و ارسال آثار برای داوران منتخب را طی می کنند. مجموعه داوران شامل شش نفر از اعضای هیأت علمی پژوهشگاه و دیگر دانشگاه و همچنین چهارنفر از اساتید حوزه های علمیه است.
این همایش در مورخ 15 اسفند 1397 در دو بخش برگزار خواهد شد .بخش اول از ساعت 9 تا 12 شامل برنامه های عمومی است که بزودی به اطلاع همگان خواهد رسید و بخش دوم از ساعت 13 تا15 شامل سه پنل تخصصی با حضور صاحبان آثارو دیگر پژوهشگران و محققان می باشد.
لازم به ذکر است، دکتر فاطمه احمدی معاون علمی، ملیحه تعادلی مدیر کمیته داوران، عترت خاموشی مدیر پالایش و دسته بندی آثار و شاهپور نیکبخت شیبانی، مدیر امور اداری و پشتیبانی، مرتضی جاویدکار مدیر امور حفاظت، حسین صالحی مدیر امور هماهنگی، حسن مرادخانی مسئول تدارکات و دکتر حوریه احدی مدیر امور روابط عمومی و تبلیغات، اکرم سلامی مدیرامور فناوری اطلاعات، مژگان کوشا مدیر امور داخلی، اعظم صدیق مسئول دبیرخانه و بهناز عبادی مسئول امور مالی همایش هستند.

 

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :