دکتر رضوان طلب: فعالیت هیات های جذب در راستای انتخاب شایسته ترین افراد برای خدمت در دانشگاه است

۱۱ دی ۱۳۹۷ | ۱۲:۱۴ کد : ۱۷۶۲۳ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۲۴۶۳

رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم:
فعالیت هیات های جذب در راستای انتخاب شایسته ترین افراد برای خدمت در دانشگاه است

رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم گفت: شرکت کنندگان در فراخوان های جذب اعضای هیات علمی همگی دارای صلاحیت علمی و عمومی کافی برای خدمت در دانشگاه ها هستند و فعالیت هیات های اجرایی جذب و مرکز جذب در سطح وزارتخانه برای شایسته ترین افراد است.
فعالیت هیات های جذب در راستای انتخاب شایسته ترین افراد برای خدمت در دانشگاه است

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر محمد رضا رضوان طلب روز دوشنبه در نشست دبیران هیات های جذب موسسات پژوهشی اظهار داشت: بیش از ۸۰ درصد امور جذب از نظر علمی و صلاحیت عمومی در دانشگاه ها و موسسات پژوهشی صورت می گیرد و مرکز جذب صرفاً به لحاظ شکلی بر پرونده ها نظارت می کند تا جذب براساس امتیازات افراد و مر قانون صورت گیرد.
وی تاکید کرد: دبیران جذب در دانشگاه ها و موسسات پژوهشی مسئولیت شفاف سازی امور جذب را برعهده دارند و باید به ابهاماتی که از طرف متقاضیان می شود پاسخ صریح بدهند و برای این کار باید وقت کافی اختصاص دهند.
دکتر رضوان طلب در ادامه این نشست به بیان نکاتی در خصوص بهبود عملکرد موسسات پژوهشی پرداخت و پرهیزاز اهداف کلی، تعیین ماموریت های مشخص و تعریف پژوهش بر اساس تقاضای کارفرمای مشخص را از جمله نکاتی دانست که می تواند فعالیت موسسات پژوهشی را متحول کند.
وی با تاکید بر محور بودن پژوهش معطوف به هدف در موسسات پژوهشی و پژوهشگاه ها گفت: خارج شدن از این زمینه و انجام اموری همانند دانشگاه ها در این مراکز از قبیل پذیرش دانشجوی دکتری، به عملکرد این موسسات لطمه وارد می کند.
در ادامه این نشست دبیران هیات های جذب موسسات پژوهشی نقطه نظرات و دیدگاه های خودرا در زمینه مسائل خاص و متفاوت این موسسات در مقایسه با دانشگاه ها بیان کردند و مسئولان مرکز جذب وزارت علوم ضمن ارائه پاسخ به سوالات بر پیگری و لحاظ کردن موارد مطرح شده در قوانین و فرآیندها تاکید کردند.
سایت وزارت علوم

 

کلید واژه ها: دکتر رضوان طلب رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم جذب پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :