دکتر پارسا: مسئولیت داریم در بازنمایی و تبیین اندیشه های استاد مطهری اهتمام داشته باشیم

۲۳ آبان ۱۳۹۷ | ۱۸:۴۰ کد : ۱۷۴۱۶ مهم‌ترین اخبار
تعداد بازدید:۳۲۷۵
دکتر پارسا: مسئولیت داریم در بازنمایی و تبیین اندیشه های استاد مطهری اهتمام داشته باشیم

دکتر پارسا در نشست خبری «همایش ملی استاد شهید مطهری و مطالعات قرآنی معاصر»:
مسئولیت داریم در بازنمایی و تبیین اندیشه های استاد مطهری اهتمام داشته باشیم

نشست خبری «همایش ملی استاد شهید مطهری و مطالعات قرآنی معاصر» روز چهارشنبه 23 آبان 97، با حضور اهالی رسانه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، در ابتدای این نشست دکتر فروغ پارسا، رئیس انجمن ایرانی مطالعات قرآنی و فرهنگ اسلامی، با تشکر از حاضرین در نشست گفت: نقطه عزیمت ما برای برگزاری همایش مجموعه میراث فکری استاد شهید مطهری است و در واقع به اعتقاد ما استاد مطهری به مثابه فیلسوف، فقیه، و قرآن پژوه برجسته معاصر بی تردید یکی از نظریه پردازان و معماران انقلاب اسلامی به شمار می رود.
وی تأکید کرد: ما در جریان انقلاب اسلامی و حوادث مختلفی که بر انقلاب گذشت، رد پای اندیشه ها و آثار شهید مطهری را دیدیم و پس از شهادت استاد هم باز با این مسأله مواجه شدیم که نهادهای فرهنگی، آموزشی و پژوهشی طی چند دهه گذشته وامدار اندیشه های شهید مطهری در حوزه دین بوده اند.
دکتر پارسا تأکید کرد: ان شاءالله سال آینده و زمان برگزاری این همایش (اردیبهشت 1398) با یکصدمین سال تولد استاد مصادف خواهد شد ضمن اینکه، در چهلمین سال شهادت ایشان در جامعه امروز خودمان، با دو نسل مواجه هستیم که متأسفانه شناخت زیادی از استاد مطهری ندارند. ما این مسئولیت را داریم که در بازنمایی و تبیین اندیشه های استاد شهید مطهری اهتمام داشته باشیم. استاد مطهری واقعا شخصیت کم نظیری داشت که باید بیشتر از این به نسل جوان جامعه شناسانده شود.
در ادامه نشست دکتر سیدهدایت جلیلی، دبیر علمی همایش و استاد دانشگاه خوارزمی در خصوص محورهای مختلف همایش مواردی را عنوان کرد و گفت: هدف از برگزاری همایش با موضوع شهید مطهری مبتنی بر درک از وضعیت موجود و نیازهای فکری جوانان است و مدعی هستیم این همایش از باب تعارف و تجلیل های متعارف نیست بلکه، مبتنی بر نوعی نیازسنجی است که از وضعیت فکری معاصر در جامعه معاصر خودمان احساس می کنیم.
همچنین دکتر مالک شجاعی جشوقانی، مسئول کرسی مطهری شناسی با تشکر ویژه از اهالی رسانه که با توجه به شرایط جوی تهران و بارندگی ها خود را به سالن نشست رسانده بودند، گفت: اینکه شما از سر لطف و از سر دغدغه نسبت به استاد مطهری و اندیشه های قرآنی دعوت ما را پذیرفتید، واقعا برای ما ارزشمند است و از اهالی رسانه تقاضا دارم توجه بیشتری به کرسی مطهری پژوهشی پژوهشگاه داشته باشند. دکتر شجاعی نیز در ادامه سخنانش به برخی ویژگی های شخصیتی و اندیشه های استاد مطهری اشاره کرد تا نوبت اهالی قلم برسد و سوالات خود را مطرح کنند.
لازم به ذکر است تاریخ دریافت چکیده مقالات ارسالی به این همایش از 25 آبان به 25 آذر تغییر کرده است. همچنین پیش همایش ملی استاد شهید مطهری و مطالعات قرآنی معاصر در تاریخ 18 مهر 97 برگزار شد.

 

 

کلید واژه ها: همایش ملی استاد شهید مطهری و مطالعات قرآنی معاصر فروغ پارسا سیدهدایت جلیلی مالک شجاعی جشوقانی پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :